Trackntrace

Trackntrace i unikt samarbete med Icebug

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2014 13:12 CEST

Den 3-7 september 2014 anordnas Icebug Xperience West Coast Rock Trail. Ett trailrunning och vandringslopp i västkustmiljö som tar till vara på Bohusläns skiftande landskap. Samtliga deltagare kommer kunna följas i realtid med produkter från Trackntrace.

Till skillnad från andra skandinaviska lopp är det närheten till havet som utgör scenen för Icebug Xperience. “Att vi i Sverige har skärgården, med både släta och karga klippor runt hörnet, är något vi vill ta till vara på. Att det just i Bohuslän är utmärkta förhållanden för rockrunning, vilket bland annat testar skornas greppförmåga tror vi dessutom är intressant för många friluftsmänniskor “ säger David Eklund, VD på Icebug och en av evenemangets arrangörer.

Bohuslän är ett av Sveriges mest häpnadsväckande landskap, CNN har till och med listat vildmarken som en av världens 10 vackraste med betoning på den rika skärgårdsmiljö som breder ut sig. Här finns vidsträckta klippområden av granit, bergstoppar, kuststigar och strandkanter, lövskogar, ljunghedar och ängar. Icebug Xperience består av tre dagsetapper på totalt 70 kilometer. Ungefär 20 till 30 kilometer avverkas per dag och deltagarna väljer själva om de vill springa eller vandra. Loppet tar deltagaren genom vitt skiftande och kuperad terräng, och för att bevara naturen i området följer banan redan befintliga kuststigar och leder.

Svenska Trackntrace erbjuder globala positioneringstjänster till företag, organisationer och privatpersoner genom varumärket TRAKK®. TRAKK används i dag i en mängd olika produkter och tjänster från Automatiserade körjournaler till realtidsuppföljning av deltagare på Cykel lopp, terränglopp, seglingstävlingar och inom motorsport. Under Icebug Xperience kommer möjligheten ges att följa alla deltagare i realtid.

För er information om Trackntrace besök www.trakk.se och för ytterligare information om loppet besök http://www.icebugx.se

Trackntrace Svenska AB

Sockerbruket 16

S-414 51  Göteborg Sweden

Phone: +46 (0) 31- 314 80 00

Operational site for Europe: www.trakk.eu

Operational site for Asia, Africa and America: www.trakk.org

Trackntrace provide global positioning services to businesses, organizations and individuals. We have developed a powerful positioning tool in close cooperation with our hardware manufacturer.