Stockpicker AB

Tradingtävling: CFD-Pokalen 2010

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2010 19:07 CEST

Måndagen den 27:e september startar ”CFD-Pokalen 2010”, en tradingtävling som arrangeras av Stockpicker AB i samarbete med CFD-mäklaren IG Markets. Tävlingen som pågår under 5 intensiva dygn sker via den ledande handelsplattformen IG Trader. För att delta behöver man bara öppna ett gratis testkonto hos IG Markets via Stockpickers tävlingssida.

Deltagarna tillåts att handla på alla tillgängliga marknader vilket innefattar såväl svenska som internationella aktier, råvaror, valutor och ett stort antal index. Priserna som erbjuds till de 10 bäst placerade deltagarna går inte av för hackor och segraren erhåller utöver en depå med 10 00 kronor även Stockpickers CFD-pokal!

”Vi har haft bra uppslutning på de utbildningswebinarier vi arrangerat tillsammans med IG Markets under året och vi hoppas nu kunna locka många deltagare även till tradingtävlingen. Det råder ingen tvekan om att det är snabba tradingtävlingar som gäller idag, detta har vi lärt oss av IG markets som tagit denna typ av tillställningar till en ny nivå genom sina tidigare arrangemang. Tävlingen som är öppen för alla över 18 år blir ett utmärkt sätt att snabbt sätta sig in i CFD-handel som jag tror kommer att fortsätta vinna mark under de närmaste åren. Vi kommer att erbjuda en rad fina priser till de tio bäst placerade deltagarna”
säger Henrik Jönsson på Stockpicker AB.

Stockpicker har sedan lång tid tillbaka en av landets största kundbaser inom den finansiella sektorn och det skall nu bli spännande att arrangera en tradingtävling för alla ”Stockpickers” därute. Tävlingen ger en bra möjlighet att testa sina färdigheter inom kortsiktig handel och uppleva hävstångseffekten som erbjuds via CFD-handel. Den höga volatiliteten på valutamarknaden, en råvarumarknad som återigen noterar nya highs samt en stark börstrend gör att vi sannolikt kommer att få se spektakulära resultat på tävlingens topplista. Oavsett om man tidigare har testat CFD-handel tror vi också att de verktyg som finns inbyggda i vår tradingplattform IG Trader kommer att öppna dörren till en helt ny värld av möjligheter” säger Richard Tejme, VD för IG Markets Sverige.

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Henrik Jönsson på Stockpicker AB via epost henrik@stockpicker.se eller Richard Tejme på IG Markets via richard.tejme@igmarkets.se

För att läsa mer om tävlingen och anmäla ditt deltagande vänligen besök vår tävlingssida