Arbetsförmedlingen

Traditionellt, mitt i bitande februarikyla: Sommarjobbens dag i Luleå

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2011 16:10 CET

Dags att söka sommarjobb; Arbetsförmedlingen arrangerar tisdagen den 22 februari en sommarjobbsdag på Arbetsförmedlingen i Luleå. På plats finns ett 15-tal arbetsgivare som tillsammans söker cirka 2 000 sommarjobbare.

- Många arbetsgivare vill vara ute i god tid för att lösa ersättarfrågan inför sommarens semestrar, säger Robert Bernhardsson, chef för Arbetsförmedlingen i Luleå. Även de som får sommarjobb har lättare att kunna planera sina egna aktiviteter när de vet under vilken tid de ska arbeta. Den 24 mars återkommer vi med en särskild dag för dem som vill jobba eller studera utomlands, då våra Euresrådgivare ger råd och tips inför utlandsarbete eller studier.

Sommarjobbens dag är traditionellt ett mycket välbesökt arrangemang. Arbetsförmedlingen i Luleå har under många år genomfört denna dag med fokus på sommarjobb. Intresset och uppslutningen av både arbetssökande och arbetsgivare har alltid varit stort. Under dagen får arbetssökande möjlighet att presentera sig för arbetsgivare och söka jobb direkt. Och arbetsgivarna får, ansikte mot ansikte, möta dem som söker jobb. Luleå Kommun erbjuder gratis buss till Arbetsförmedlingen från universitetet för studerande.

Den 24 mars genomförs en särskild dag på Arbetsförmedlingen med fokus på studier och arbete utomlands.

Deltagande företag/arbetsgivare:

Tidningstjänst, SSAB, Nyhlén & Hugosson, Manpower, First Camp, Luleå Kommun, Skanska, ISS, McDonalds, Norrlands Miljövård, Adecco, Student Consulting, Proffice, NCC Construction, My Life.

Plats:   Arbetsförmedlingen i Luleå, Bangårdsgatan 12, Södra Hamnen

Tid:      Tisdag den 22 februari mellan 13 och 16.

Välkommen att bevaka arrangemanget.