Brunneby Musteri AB

Trädgård - och Hantverksmässa på Brunneby

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 12:06 CEST

Trädgårdsintresserade som letar inspiration inför sommaren kan börja med att leta under blommande äppleträd i Herrgårdsparken på Brunneby. Under helgen bjuder trädgårdsentusiaster och fackfolk fram både vanliga och ovanliga växter. Perenna växter och sommarblommor, pioner, rosor och dahlior för att nämna några av skönheterna till sommarrabatterna. Över 40 utställare sluter upp till mässan. Bland dem:

Svenska Pelargonsällskapet finns på plats för att mätta pelargonfantasternas frågor och ge tips och råd om den älskade blomman.

Haddebo Gärdesgård & blommor presenterar traditionella gärdesgårdar och över 30 olika sorters dahlior.

Tåkerns trädgård är en ekologisk trädgård som odlar ett stort antal olika sorters ekologiska, KRAV- certiferade grönsaker. De har även ägg och tomat- och andra grönsaksplantor.

Bland mathantverkarna finns bland annat Staafsäters Gårdsglass, Bostället Surdegsbageri, Ostmästare Åke Johannesson, Löts Gårdsmejeri och Börslycke Gård.

Brunneby Musteri är ett litet familjeföretag med norra Europas bredaste sortiment av fina naturprodukter. I mer än 70 år har vi förädlat bär och frukt på Brunneby.

Musteriet ligger mycket vackert alldeles intill Göta Kanal i Östergötland.

Här mustar vi äpplen så det står härliga till om höstarna och om somrarna pressar vi bland annat jordgubbar, fläderblom, svarta vinbär och hallon. Den fina smaken beror på att vi så mycket som möjligt köper frukt och bär från hemmaträdgårdar och lokala odlare. Det blir godast så.

Välkommen till vår fina gårdsbutik och ta gärna en titt i den medeltida gårdskyrkan. I anslutning till gårdsbutiken finns Restaurang Bettina där du kan äta en god lunch, hålla konferans eller bara ta en kopp gott kaffe med hembakat. Här finns också en interiörbutik med många fina heminrednings- och presentartiklar.