4Dialog

Träffa 4Dialog på GEOINFO

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 11:43 CEST

4Dialog visar hur 4D-visualisering kan ge helt nya förutsättningar för kommunikation kring stadens utveckling under GEOINFO 2014 som hålls i Gasklockorna i Gävle den 1-2 oktober.

4Dialog tillhandahåller virtuella, 4-dimensionella stadsmiljöer där människor kan mötas on-line och föra samtal om stadens utveckling. Med en avatar rör man sig runt helt självständigt i en nuvarande eller en tänkt stadsmiljö och får en mycket trovärdig upplevelse av den verkliga världen.

GEOINFO är en mötesplats för användare och producenter inom området geografisk information och geografisk IT. Bland deltagarna syns företrädare för kommuner, universitet och högskolor, konsultföretag med flera. Vi ser fram emot många samtal om möjligheterna med visualisering och simulering i realtid.

Media och andra intresserade hälsas varmt välkomna till 4Dialog under GEOINFO. Vi finns i stora gasklockan på utställningsplats M, direkt till höger om entrén.

För ytterligare kommentarer eller frågor kontakta Johan Magnusson, Marknadschef, 070-285 43 31 alternativt johan@4dialog.com.

4Dialog står för kraften bakom bilden – att kunna påverka, förändra och styra utvecklingen till ett hållbart samhälle byggt på sunt nyttjande av de resurser som står oss till buds.