AVARN Security

Träffa G4S i Almedalen!

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2015 10:10 CEST

Under årets Almedalsvecka är vi på plats i Visby. Kom och träffa oss i Säkerhetspaviljongen den 1-2 juli. Onsdagen den 1 juli bjuder G4S Risk Solutions in till seminariet ”Hur påverkar våldsfrämjande extremism dig, din organisation och samhället? Varmt välkommen!

G4S deltar även tillsammans med Säkerhetsbranschen i ytterligare två seminarier under torsdagen den 2 juli.

Välkommen på följande seminarium

Hur påverkar våldsfrämjande extremism dig, din organisation och samhället?
onsdag 1 juli klockan 14.30
Arrangör: G4S Risk Solutions
Våldsfrämjande extremism kan finnas i närheten av oss alla. Ibland utan att vi ser eller förstår tecken på det. Flera våldsfrämjande miljöer riktar idag ett uttalat missnöje direkt mot organisationer och samhället. Hur väl rustad är er organisation för att möta en alltmer komplex hotbild?

Är egna lokala larmcentraler rätt strategi för kommunen?
torsdag 2 juli klockan 14.30
Säkerhetspaviljongen, Mellangatan 7
Allt fler kommuner lägger hela sin säkerhet till Räddningstjänstens centraler eller bygger egna larmcentraler för att ta hand om allt från trygghetslarm till inbrottslarm och kameralarm. Är det verkligen rätt strategiför att nå en så kostnadseffektiv lösning som möjligt? Har kommunen rätt kompetens?

Säkerhetsbranschen redo att axla rollen som trygghetsskapare i samhället
torsdag 2 juli klockan 16.00
Säkerhetspaviljongen, Mellangatan 7
Samhällets kostnader för utanförskap, radikalisering och rekrytering av unga till kriminella nätverk överstiger vida de pengar som läggs ner på trygghetsskapande åtgärder. Det kan vara åtgärder som teknisk säkerhet och insatser av väktare och ordningsvakter.

G4S är ett av Sveriges ledande säkerhetsföretag verksamt inom alla affärssegment över hela landet. Som helhetsleverantör inom säkerhet och trygghet tar vi alltid fram den lösning som på bästa sätt minimerar risker för både myndigheter och näringsliv. Vi har cirka 3 600 medarbetare som arbetar för ett tryggare och säkrare Sverige. G4S ingår sedan den 1 september 2014 i Sector Alarm-koncernen.

Läs mer på www.g4s.se