Nordic Wellness

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2010 08:00 CET

PRESSMEDDELANDE 15 februari 2010

Träna för miljön

Nordic Wellness erbjuder sina medlemmar möjligheten att träna för miljön. Varje kalori som förbränns i konditionsmaskiner och i styrketräningsmaskiner omvandlas till ett bidrag som oavkortat går till Tricoronas miljöprojekt.

-       Det är oerhört spännande att kunna erbjuda våra medlemmar ytterligare ett incitament till att träna. Ju fler kalorier våra medlemmar förbränner desto mer bidrar vi till Triocornas miljöprojekt. 2009 har fungerat som en inkörningsperiod för att fastställa bidragsstorleken vilket nu har satts till 1 krona per 1000 kalorier säger Henrik Ask, vd och grundare utav Nordic Wellness.

Januari 2010 var första månaden för detta projekt och kaloriförbränningen uppgick till 132.000 kalorier. Technogyms produkt Wellness System möjliggör mätningen av kaloriförbrukningen.

-    Vi räknar med att kaloriförbrukningen kommer ligga 3 – 4 gånger högre inom 6 månader. Det blir en liten extra sporre att träna när man vet att varje löpsteg faktiskt gör nytta för miljön, säger Henrik Ask, vd och grundare utav Nordic Wellness.

För mer information kontakta:

Henrik Ask, vd Nordic Wellness, 0707 – 66 41 47, henrik.ask@nordicwellness.se