Eco Innovation AB

”Träplastkort”, Giftfritt Träskydd eller Elasfaltvält blir bästa svenska miljönyhet i juli

Pressmeddelande   •   Aug 04, 2011 22:52 CEST

”Träplastkort”, Giftfritt Träskydd eller Elasfaltvält?  Vilken blir bästa svenska miljönyhet i juli?  Eco Innovation AB har nominerat tre härliga semesternyheter för webröstning. På semestern går betalkorten varma, bryggorna skyddas och asfalteringsarbetena kryllar. Nu står två miniföretag mot en börsjätte.

-"Denna gång var det självklart vilka nyheter vi skulle nominera för webröstning. De nominerade erbjuder härliga mljöalternativ som är extra aktuella på sommaren". Det säger Erik Sandström, VD för Eco Innovation AB som ordnar webröstningen.

”Plastkort” i trä är ju som en dröm.  Detta är idag ett av få kort som är 100 procent petroleumfritt. Härjedalsföretaget Sustainable Cards investerar i tryckeriutrustning i Hede.

OrganoWood  är ett underbart miljöanpassat träskyddsmedel från Science FiveWood AB. Det är en fullständigt giftfri, långtidsverkande och högskyddande vätska för trä, mot brand, röta, mögel och angrepp av skadeinsekter.

Världens första eldrivna asfaltvält har invigts av NCC i Sundbyberg. Den minskar koldioxidutsläppen med över 90 procent och den bullriga arbetsmiljön blir betydligt tystare.

Mer om webröstningenhttp://ecoinnovation.se/miljoinnovationer/miljonyhet-juli

Vidare information: Erik Sandström, VD Eco Innovation AB,

tel: 070-2994762,

epost: info@eco innovation.se

Eco Innovation AB: Tel: 070-2994762, epost: info@ecoinnovation.se

Eco Innovation AB är ett familjeägt konsultföretag i Jönköping som registrerats 2008. Vi arbetar med EU-finansiering och Miljöinnovationer. Vi erbjuder:

• Skräddarsydd expertkonsultation med förslag på val bland EU:s finansieringsprogram inklusive design av ansökan vad gäller inriktning och sammansättning av partnerskap.
  • Stöd vid utveckling av projektansökningar till nationella och internationella program för EU-finansiering. Stöd erbjuds bara om ansökansarbetet är väl förankrat hos den ansökande organisationen och denna engagerar sig i utarbetandet av ansökan.
  • Utbildning om EU-finansiering och konferenser för ledare av internationella projekt.
  • Föreläsningar, presentationer, artiklar eller krönikor om EU-finansiering eller miljöinnovationer.
  • Annonser och förbetalda inlägg på sajten MILJÖINNOVATION OCH EU-BIDRAG.
  • GRATIS självstudier om EU-bidrag främst för innovationer och miljö på sidan: http://eu-bidrag.org

Vill Du veta mer, se vår hemsida: http://ecoinnovation.se

Intresserad av samarbete: Kontakta gärna direkt, telefon 070-299 47 62, E-post: info@ecoinnovation.se

Erik Sandström, Eco Innovation AB, SCIENCE PARK, Gjuterigatan 9, 553 18 Jönköping