Västtrafik

Trafikinformation: Så påverkas trafiken av Regnbågsparaden

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2015 08:07 CEST

På söndag den 14 juni går Regnbågsparaden genom centrala Göteborg. Mellan ca 14.00-17.00 stängs Avenyn och Södra Hamngatan av, vilket påverkar flera av Västtrafiks buss- och spårvagnslinjer.

Linje 1 och 2 får nya hållplatslägen vid Centralstationen och Brunnsparken.

Linje 3 kör mellan Östra sjukhuset och Marklandsgatan via bland annat Domkyrkan, Grönsakstorget och Vasaplatsen.

Linje 4 kör mellan Angered och Mölndal via bland annat Ullevi södra och Scandinavium.

Linje 5 kör mellan Länsmansgården och Sankt Sigfrids Plan via Nordstan, Centralstationen, Ullevi Södra och Scandinavium. En ersättningsbuss med namnet 5E kör mellan Korsvägen och Härlanda.

Linje 6 kör mellan Kortedala och Länsmansgården via bland annat Lilla Bommen.

Linje 7 kör mellan Bergsjön och Tynnered via bland annat Domkyrkan, Grönsakstorget och Vasaplatsen.

Linje 10 kör mellan Biskopsgården och Guldheden via bland annat Domkyrkan och Grönsakstorget.

Linje 16 får nya hållplatslägen i Brunnsparken.

Linje 18 kör mellan Johanneberg och Skälltorpsvägen via bland annat Kapellplatsen, Grönsakstorget och Domkyrkan.

Linje 50 kör mellan Frölunda Torg och Kallebäck utan att stanna mellan Brunnsparken och Heden.

Linje 52 kör mellan Skogome och Linnéplatsen via bland annat Nordstan, Centralstationen, Heden och Berzeliigatan.

Linje 60 får nya hållplatslägen vid Centralstationen och Brunnsparken.

Linje 761 kör mellan Lindome Station och Heden via bland annat Wavrinskys Plats, Kapellplatsen, Korsvägen och Berzeliigatan.

Rosa Express kör mellan Snipen och Klareberg via bland annat Lilla Bommen och Hjalmar Brantingsplatsen.

Flygbussarna kör mellan Landvetter och Nils Ericson Terminalen via bland annat Berzeliigatan och Heden.

Sök din resa i Reseplaneraren
Västtrafiks reseplanerare är uppdaterad med de nya tiderna och körvägarna. Den ordinarie tidtabellen gäller inte under omläggningen. Räkna med längre restid.

För mer information:
Detaljer om trafiken under West Pride-paraden
Västtrafik presstjänst 0771-41 43 99, press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.