Västtrafik

​Trafikinformation: Spårarbete vid Kålltorp/Torp 14-17, 21-24 augusti

Pressmeddelande   •   Aug 11, 2015 07:00 CEST

De närmaste två helgerna pågår ett spårarbete i Kålltorp/Torp som påverkar spårvagnslinjerna 3 och 5 i båda riktningarna.

Arbetets första etapp pågår från 14 augusti kl. 20.00 till 17 augusti kl. 03.30. Den andra etappen pågår från 21 augusti kl. 20.00 till 24 augusti kl. 03.30. Trafiken påverkas på samma sätt vid båda tillfällena.

Linje 3 kör ordinarie väg mellan Marklandsgatan och Härlanda och kör sedan till Östra Sjukhuset och vänder. Linje 5 kör ordinarie väg mellan Länsmansgården och Sankt Sigfrids Plan, där den vänder. Bussar ersätter mellan Korsvägen, Sankt Sigfrids Plan och Härlanda. Smidigast byte mellan buss och spårvagn gör man vid Liseberg.

För mer information:
Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.