Västtrafik

Trafikinformation: Spårarbete vid Sahlgrenska

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2016 14:24 CET

Med start 25 mars genomför Göteborgs stad ett spårarbete vid Sahlgrenska sjukhuset. Arbetet kommer att pågå under tio dygn och påverkar spårvagnstrafiken på linjerna 6, 7, 8 och 13. Spårvagnstrafiken kommer att vara avstängd i båda riktningarna under arbetet. Bussar ersätter på delar av sträckan.

Arbetet startar klockan 04:00 den 25 mars och pågår fram till 04:00 den 4 april. Det kommer att gå ersättningsbussar mellan hållplatserna Wavrinskys plats och Linnéplatsen respektive Marklandsgatan.

Linje 6
Linjen delas i två – från Kortedala kör den ordinarie väg till Wavrinskys plats och åter. Från Länsmansgården kör linjen till Linnéplatsen, därefter via Botaniska Trädgården, Marklandsgatan, Axel Dahlströms Torg, Lantmilsgatan, Nymilsgatan, Musikvägen, Positivgatan och vidare till Frölunda Torg och omvänt. Indragna hållplatser är Medicinaregatan och Sahlgrenska Huvudentré.

Linje 7
Linjen kör ordinarie väg mellan Bergsjön och Vasaplatsen, därefter via Vasa Viktoriagatan, Handelshögskolan, Brunnsgatan, Seminariegatan, Olivedalsgatan, Linnéplatsen, Botaniska Trädgården och sedan ordinarie väg mot Tynnered och omvänt. Indragna hållplatser är Kapellplatsen, Chalmers, Wavrinskys Plats, Medicinaregatan och Sahlgrenska Huvudentré.

Linje 8
Kör ordinarie väg Angered - Wavrinskys Plats, därefter åter mot Angered.
Indragen sträcka mellan Medicinaregatan och Frölunda Torg och omvänt.

Linje 13
Kör ordinarie väg mellan Brämaregården och Korsvägen, därefter vidare till Lana där linjen vänder åter mot Brämaregården. Indragna hållplatser är Chalmers, Wavrinskys Plats, Medicinaregatan, Sahlgrenska Huvudentré.

Ersättningsbuss 6E
Bussarna kör mellan Wavrinskys plats (läge G/F) – Medicinaregatan (läge C/D) – Sahlgrenska Huvudentré (läge B/C) och Linnéplatsen (läge E/D).

Ersättningsbuss 8E

Bussarna kör mellan Wavrinskys Plats (läge G/F) – Medicinaregatan (läge C/D) – Sahlgrenska Huvudentré (läge B/C) – Botaniska Trädgården (läge C/D) och Marklandsgatan (läge H).

För mer information, se Västtrafiks webbplats.

För mer information:
Västtrafiks presstjänst 0771-41 43 99
press@vasttrafik.se

Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik. Det är för dem vi finns till. Vi vill göra det enkelt och bekvämt att resa med kollektivtrafiken och samtidigt bidra till en hållbar samhällsutveckling. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen och har cirka 900 linjer som körs av företag som upphandlats i konkurrens.