Fly Me AB

Trafikrapport för FlyMe september 2005

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2005 11:13 CEST

FlyMe’s chartertrafik ökade med 855 procent jämfört med samma period föregående år. Även kabinfaktorn på linjetrafiken ökade, med 7,4 procentenheter.

Fredrik Skanselid, tf VD, kommenterar rapporten:

- Också september månad har gått enligt våra förväntningar. Vi fokuserade även då en stor del av kapaciteten på chartertrafik samtidigt som vår kabinfaktor på inrikesmarknaden ökade. I slutet av månaden utökade vi dessutom vårt inrikesprogram. Vi ser med stor tillförsikt fram emot hösten och vintern.

FlyMe linjetrafik

FlyMe transporterade i september 35 270 passagerare. Kabinfaktorn ökade med 7,4 procentenheter jämfört med 2004. Till följd av den utökade chartertrafiken minskade utbudet på linjetrafiken med 14,1 procent, trots det minskade den totala passagerartrafiken (RPK) endast med 1,5 procent.

Linjetrafik

passagerare (000)
31,5
6,3

För mer information, kontakta:

Fredrik Skanselid, tf VD Fly Me Europe AB
fredrik.skanselid@flyme.com
Mobil: +46 (0)736 82 22 01
Tel vxl: +46 (0)31 301 10 00
www.flyme.com

FlyMe är ett modernt svenskt flygbolag som med Stockholm som nav flyger till/från bland annat Göteborg, Malmö, Östersund och Helsingfors. Alla biljettpriser är inklusive skatter och avgifter, och biljetterna är fullt ombokningsbara.