TurbolinPR AB

Transcends nya MP3-spelare idealisk för skolbruk

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2010 11:23 CET

Den nya MP3-spelaren från Transcend adderar nya funktioner till de klassiska MP3-funktionerna. Förutom att spela upp musik, så kan den nya MP3-spelaren, MP330, spela in ljud via mikrofon, spara data, användas för karaoke och spela in musik direkt från din CD-spelare, dator, iPod eller annan enhet via en anslutningskabel.

MP330 är den perfekta MP3-spelaren för skoleleven eller den studerande. Förutom att fungera som musikspelare kan man lagra och transportera dokument och skriftliga inlämningsuppgifter. Glöm anteckningsteknik och stenografi. Slå helt enkelt på MP330s mikrofon och spela in och lagra all viktig information från lektionen eller föreläsningen. Efter skolan är MP330 dessutom den perfekta följeslagaren när du vill ha musik på löp- eller cykelturen, tåget eller bara vill lyssna på musik.

MP330 har även inbyggd FM-radio och en tydlig OLED-display, som i karaoke-funktionen visar texterna från låtarna så att man kan sjunga med tillsammans med vänner. MP330 visar också titlar och texter på musikspår i displayen.

Transcends MP330 stöder de flesta filformaten såsom FLAC (Free Lossless Audio Codec) välkända format som MP3, WMA, WAV och WMA-DRM10-skyddade filer. Med 12 timmars batteritid kan MP330 tas med på längre utflykter. MP330 är mycket användarvänlig, eftersom data överföras till och från datorn via USB-porten, och MP330 kan dessutom spela in musik direkt ifrån alla ljudenheter som har en anslutningskabel.

Transcend MP330-spelare har en stilren, kompakt design (Dimensioner: 83 x 25,5 x 11,5 mm Vikt: 25 g) med avrundade kanter och ett clip som kan fästas i kläderna. MP330 är tillgänglig i svart eller vitt, och det finns möjlighet att välja mellan följande kapaciteter: 8, 4 eller 2 GB. Transcend tvååriga produktgaranti täcker naturligtvis MP330.

Teknisk info

For tekniska specifikationer, klicka på nedanstående länk:

Pris och tillgänglighet

MP330 finns hos auktoriserade Transcend återförsäljare nu.

Enhetsnummer och pris

Enhetsnummer Förväntat försäljningspris inkl. moms

MP330 2GB TS2GMP330            495,- kr.

MP330 4GB TS4GMP330            566,- kr.

MP330 8GB TS8GMP330            736,- kr.

Test

Om du är intresserad av att testa en produkt från Transcend, vänligen kontakta Nikolaj Alepliotis på nikolaj@turbolinpr.se eller ring på 08-660 25 25

Cindy Hsu

Transcend Information Inc.

cindy_hsu@transcend.com.tw

Tlf. +886 22795 7661

Nikolaj Alepliotis

TurbolinPR

nikolaj@turbolinpr.se

Tlf. 08-545 89 683

Om Transcend

Transcend är en av världens ledande tillverkare av lagrings- och multimedia produkter. Transcend, som etablerades 1988, erbjuder ett komplett sortiment av standard och proprietära minnesenheter, flash-minnen, USB-enheter, bärbara hårddiskar, solid-state-enheter, digitala musikspelare, kortläsare och multimedia produkter. Prestanda och kvalitet är centralt för alla Transcends produkter. Företaget erbjuder livslång garanti på nästan alla sina produkter. Transcend har tillverkningsenheter i Taiwan och Kina, och kontor i USA, Storbritannien, Tyskland, Holland, Japan, Korea, Taiwan och Kina. För mer information se: www.transcendusa.com.