Transcom AB

Transcom tecknar avtal med bredbandsbolaget

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2003 08:10 CEST

Transcom WorldWide S.A., det Europeiska call center företaget, meddelade idag att man har tecknat avtal med svenska Bredbandsbolaget kring Customer Relationship Management-tjänster.

Bredbandsbolaget riktar sig mot den svenska affärs- och konsumentmarknaden med tjänster för tal, data och videokommunikation och verksamheten växer snabbt.

Kontraktet löper under två år och innebär att Transcom tar hand om alla inkommande samtal till kundsupport, inklusive telefoni- och internetsupport. Tjänsterna kommer att utföras från Transcoms kontor i Karlskoga.

"Vi valde Transcom för att vi var imponerade av deras fokus på kvalitet och deras kapacietet att erbjuda sofistikerade och kostnadseffektiva tjänster", säger Peder Ramel, VD förBredbandsbolaget. "Bredbandsbolaget växer snabbt och vi ser gärna att experter sköter vår kundvård. De som jobbar med kundvård på B2 Bredband kommer att flyttas över till Transcom."

Keith Russell, VD för Transcom WorldWide, säger i en kommentar: "Det är glädjande att en ledande bredbandsoperatör har valt Transcom som partner för att utveckla sina kundvårdstjänster. Avtalet är ytterligare en framgång för vår strategi att erbjuda ett brett spektrum av kvalitativa call center tjänster på lokal, nationell och europeisk basis."

For ytterligare information kontakta:

Keith Russell, VD och koncernchef +352 27 755 000
Dwayne Taylor, Investerarrelationer +44 20 7321 5010

Transcom WorldWide är ett snabbt växande företag inom Customer Relationship Management (CRM) tjänster med 34 konto i 18 länder i Europa och drygt 7 800 anställda.