Transmode AB

Transmode utnämner ny Operativ Chef och förstärker sin ledningsgrupp

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2004 09:04 CEST

Transmode Systems AB, en ledande leverantör av transmissionsutrustning för fiberoptiska nät, tillkännagav idag att de har utsett Beth Topolovsky som Operativ Chef samt förstärkt sin ledningsgrupp.

Transmode har presterat exceptionellt bra resultat och har nu uppnått sex på varandra följande kvartal med stark, tvåsiffrig tillväxt i säljresultatet, samt rapporterat en nära 300-procentig omsättningsökning under 2003. Försäljningen under 2003 utgjordes av en hälsosam mix av upprepade affärer från kunder vunna under 2002 och affärer från de 30 nya kunderna vunna under 2003.

Företaget har förstärkt sin ledningsgrupp för att förbättra sina kundtjänster och operativa förmåga.

Beth Topolovsky har blivit utsedd till Transmodes Operativa Chef. Beth var senast VD på Q2 Labs AB. Dessförinnan har Beth haft högre chefspositioner hos Cisco Systems inom utveckling och operativ verksamhet. Hon var platschef för Ciscos förvärvade affärsenhet Qeyton i Stockholm.

"Den optiska sinnrikheten och strävan efter låg kostnad inom Transmodes team är väldigt imponerande och jag är entusiastisk över att få vara en del av företagets nästa stora tillväxtfas", säger Beth Topolovsky.

Isaac Olasoko, VD på Transmode, svarar: "Jag är mycket glad att ha Beth ombord. Hon tillför erkända meriter inom verkställande av uppsatta mål".

Transmode Systems nya ledningsgrupp:

Isaac Olasoko, Verkställande Direktör
Beth Topolovsky, Operativ Chef
Peter Puranen, Sälj- och Kommersiell Chef
Johan Sandell, Teknikchef
Michael Crossey, Marknads- och Affärsutvecklingschef
Viktor Håkansson, Finanschef

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Transmode Systems
Lars Bergström
Produktchef
E-post: lars.bergstrom@transmode.se

Transmode Systems AB
Transmode Systems (www.transmode.com) nyskapande utrustning för fiberoptisk transmission levererar modulära plug-and-play-lösningar till företag. Transmode har banat väg för en ny generations transmissionssystem och har omkullkastat rådande pris/prestanda för stads- och accessnät. Företaget är baserat i Stockholm och utvecklar, marknadsför och säljer sina patenterade CWDM-produkter till en internationell kundbas bestående av telekomoperatörer och stora företagskunder i Europa, USA och Asien.