Amledo & Co

Transportgruppen inleder samarbete med Amledo & Co

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 10:18 CEST

Transportgruppen vill sporra yrkesskolorna att delta i projekt med stöd från EU.  Genom ett samarbete med Amledo & Co, som erbjuder support, rådgivning, administration, marknadsföring, strategiskutveckling och målstyrning av EU-finansierade projekt för yrkesskolor och företag, ska en sådan utveckling stimuleras. EU:s praktik- och utbytesprogram ger ungdomar chansen att skaffa sig internationell arbetslivserfarenhet och nya kunskaper inom sitt yrkesområde. Transportgruppen vill öka antalet yrkeselever med utlandserfarenhet inom främst personbil, karosseri, lastbil, entreprenadmaskin och lackering. Möjligheten att göra delar av sin praktik i något av EU:s medlemsländer räknar man också med ska bidra till att stärka yrkesutbildningens attraktionskraft och underlätta elevrekryteringen till gymnasieskolans fordonsprogram.

Kontakt:

Patrick Ärlemalm, VD

Amledo & Co

Box 46, 177 21 Järfälla

patrick.arlemalm@amledo.com

Tfn 08-58081309

www.amledo.com

Amledo & Co svarar på frågor från skolor och företag.  De hjälper även till med ansökningar av projektmedel.