Fleet 101 AB

Transportören AB har driftsatt Fleet 101 K2

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 13:16 CEST

Den svenskägda och rikstäckande transportförmedlaren Transportören AB har under våren driftsatt sitt nya verksamhetssystem K2, levererat av Fleet 101 AB.

”För oss har det alltid varit viktigt att ligga i framkant vad det gäller nya och moderna lösningar då vi är helt övertygade om att moderna system som används på rätt sätt kan skapa konkurrensfördelar. Ett system skall inte bara vara ett verktyg för vårt interna arbete, det skall även erbjuda våra kunder och samarbetspartner en bättre service och ökad tillgänglighet. Med hjälp av K2 kan alla kunder få snabb tillgång till funktioner som statistik, beställningar, aviseringar, fraktdokument och kvittenser på sina transporter, antingen via vår kundhemsida eller via en EDI lösning. Att Fleet 101 som leverantör förstår hur viktigt detta är för oss är helt avgörande för att vi i framtiden skall kunna behålla och stärka vår marknadsposition. Med hjälp av Fleet 101 och K2 har vi på en kort tid ökat andelen EDI bokningar till ca 60-70% av alla transportbokningar. Självklart frigör detta mycket tid hos oss men det skapar även förutsättningar för att tillgodose kunderna med snabb och korrekt information om status på pågående transporter, samt eventuella avvikelser!” säger Erik Söderström på Transportören AB.

Transportören använder Fleet 101 K2 för orderhantering, trafikledning, prissättning, fakturering och reskontrahantering. Utöver detta används bla, funktioner för webportal där kunderna kan ladda ner statistik & beräkna priser för transporter över hela Norden, ett antal olika EDI lösningar mot kunder och samarbetspartners, samt scanningslösningar för att effektivisera hanteringen av fraktdokument. Transportören har dessutom utrustat samtliga linjebilar med mobildatakommunikationslösningen K2 Mobile som bygger på den senaste Android teknologin

Fleet 101 K2 används idag av ett drygt 100-tal transportföretag runt om i Norden och bara under senaste året har 30-tal transportföretag blivit nya användare av K2.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Söderström, Transportören AB, tel: 031-705 07 73, erik.soderstrom@transportoren.se

Mattias Samuelsson, Fleet 101 AB, tel: 0703-22 78 98, mattias@fleet101.se

Om Transportören AB

Transportören är ett stabilt, oberoende och helsvenskt företag. Sedan starten 1989 har vi skaffat oss en stark position bland den handfull rikstäckande transportförmedlare som finns i Sverige. Vårt ledord är personligt engagemang och som vi ser det är det den personliga kontakten som är avgörande för att ett samarbete ska fungera. Därför ser vi till att du som kund får din egen kontaktperson som har ständig koll på var din last befinner sig och att allt går enligt planerna.

Mer information på www.transportoren.se

Om Fleet 101 AB

Fleet 101 utvecklar och marknadsför verksamhetssystemet K2 som idag används av fler än 100 kunder i Sverige, Danmark, Finland och Estland. Affärsidén är att effektivisera kundernas order och transportplanering samtidigt som de förenklar och effektiviserar processen med att fakturera och avräkna. K2 har även stöd för kommunikation med fordonen där digital arbetsorderhantering och positionering är två av huvudfunktionerna. I K2 ingår också internethemsidor för kunder, åkare samt chaufförer.

Mer information på www.fleet101.se