Transticket AB

Transticket inleder unikt samarbete i Uppsala

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 09:25 CET

Transticket har historiskt ett starkt fäste i Uppsala med samarbetspartners som exempelvis Almtuna IS, Uppsala Basket, Storvreta IBK, IK Sirius Innebandy, Stadsteatern och Reginateatern. På initiativ från samverkansprojektet Elitidrott Uppsala (Elitidrottsstaden) har ett flertal delprojekt skapats runt områden som SPORT, MARKNAD och ORGANISATION. Gemensamt för delprojekten är att de ska skapa bättre förutsättningar för att bedriva elitidrott i Uppsala samt att fortsätta att placera staden på idrottskartan. Ett långsiktigt arbete som börjar ta allt mer form.

Ett av delprojekten inom verksamhetsområdet ORGANISATION är att hitta ett gemensamt biljetthanteringssystem. Där har Transticket i konkurrens med många andra systemleverantörer nu skrivit ett långt samarbetsavtal. Avtalet syftar till att skapa en gemensam plattform för medlemsföreningarna, där mycket fokus ligger i publikrekrytering, ökad service samt kontroll.

Första steget är att erbjuda varje enskild medlemsförening en skräddarsydd systemlösning, oberoende av storlek och serietillhörighet. Samtidigt så kommer en portal att byggas upp där samtliga medlemsföreningars evenemang kommer att kunna publiceras. Ytterligare en produkt som diskuteras är ett Uppsala-kort, ett och samma kort som kan laddas med olika typer av innehåll; exempelvis ett belopp (presentkort), en abonnemangsserie, enstaka lösbiljetter, matpaket, lägeravgifter, etc. Kortet har stöd för, och kommer på sikt, att skapa möjligheten till helt kontantfri hantering inom föreningarna.

- Mig veterligen är detta ett unikt projekt inom svensk idrott. Det är mycket hedrande att Transticket får möjligheten att samverka i detta långsiktiga projekt. Vi tror att projektets medlemmar kan utveckla sina verksamheter med hjälp av vårt system, inte enbart gällande traditionell biljetthantering utan också inom många andra områden, säger Transtickets VD, Jonas Ekegren.

- Vi är mycket nöjda med att kunna presentera detta första steg till en lösning runt biljetthantering och ett framtida kontantlöst hanterande. Elitidrottens kunder, publiken, och arrangemangen är det prioriterade för att vi ska ta de steg som behövs. Vi inom samverkans projekt, Elitidrott Uppsala, är mycket medvetna om de långsiktiga och kortsiktiga behoven för att ta oss till de uppsatta målen. Att teckna detta avtal är en viktig byggsten i den långsiktiga strävan. Samtidigt som vi även behöver kortsiktiga vinster, säger Peter Englund, Projektledare Elitidrott Uppsala

För mer information – kontakta:
Jonas Ekegren (VD Transticket)
jonas@transticket.se, 0702 - 44 56 46

Fredrik Ornstein (Försäljningschef Transticket)
fredrik@transticket.se, 0703 - 00 16 05

Peter Englund (Projektledare Elitidrott Uppsala)
peter.englund@uppland.rf.se, 076 – 802 70 66

Transticket bildades i Nyköping 2005, bland annat av vår nuvarande VD Jonas Ekegren. Vårt huvudkontor är beläget mitt i hjärtat av Nyköpings sport och evenemangsliv på Rosvalla Nyköping Eventcenter. Härifrån sköter vi all drift och teknisk utveckling samt hjälper våra kunder med support via vårt callcenter.

Bolagets styrelse består av ordförande Jonas Mårtensson samt ledamöterna Theodor Jeansson, Urban Johansson och Ulf Adelsohn. Transtickets ägs av bolagets VD Jonas Ekegren, Alted, Danvic samt av Ulf Adelsohn och Urban Johansson.

Vi på Transticket har levererat biljett- och CRMsystem sedan 2005 åt arrangörer inom sport, kultur och evenemang. Vi har erfarenhet från implementering av över 50 system till både stora och små arrangörer – från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Detta har gett oss stor erfarenhet i olika kunders behov och förutsättningar. Vi jobbar med så kallade white-label lösningar, vilket gör att alla våra kunder säljer sina biljetter via sina egna kanaler, med sina egna varumärken exponerade.