Transticket AB

Transticket stärker sin position inom Allsvenskan i fotboll.

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 21:47 CET

Nyligen kunde vi presentera en ny samarbetspartner i Superettan – Östersunds FK. Nu spänner vi bågen igen och kan stolt presentera den Allsvenska föreningen Syrianska FC från Södertälje.

- Samarbetet skapar stora möjligheter för Syrianska FC att utveckla sin service och kontroll på och kring Södertälje Arena, säger Transtickets VD Jonas Ekegren.

Tranticket kommer successivt att implementera en komplett arenalösning på Södertälje Arena, med full funktionalitet inför seriestarten 2014. Redan till årets säsong implementeras datoriserade entrékassor samt elektronisk validering av biljetter. Lösningen skapar en ökad servicegrad mot både privatpersoner och företag, vilket skall göra det ännu enklare att besöka Södertälje Arenas evenemang. Lösningen är också framtidssäkrad vilket ger föreningen stora utvecklingsmöjligheter för framtiden, och i linje med förbundets och lagstiftarnas krav.

- Vi har länge velat gå över till ett komplett biljettsystem. Med Transtickets lösningar tillgodoses vi med ett fullskaligt system som också kan växa parallellt med våra behov. Inpasseringen på Södertälje Fotbollsarena kommer framöver att både bli effektivare och enklare - samtidigt som vi får en helt annan typ av kontroll, berättar Syrianska FC:s marknadsstrateg Danny Barsoum.

- Det som gör just detta samarbete extra spännande är att vår redan befintliga partner i Södertälje – Assyriska FF (Superettan), tillsammans med Syrianska FC kan utnyttja gemensamma funktioner för exempelvis entréförsäljning samt inpasseringsvalidering och på så sätt kostnadseffektivisera sin hantering maximalt, avslutar Jonas Ekegren.

Det står nu också klart att LdB FC Malmö valt Transtickets system, i konkurrens med andra systemleverantörer, för hantering av biljetter till kommande Champions League-match mot Lyon. Avtalet har också en option på vidare fortsättning. Detta innebär att Transtickets system kommer att användas för Champions League-matcher, både för damer och herrar (IF Elfsborg).

För mer information – kontakta:
Jonas Ekegren (VD Transticket)
jonas@transticket.se, 0702 - 44 56 46

Fredrik Ornstein (försäljningschef Transticket)
fredrik@transticket.se, 0703 - 00 16 05

Danny Barsoum (Marknadsstrateg Syrianska FC)
danny@syrianskafc.com, 0739 - 03 29 80

Transticket bildades i Nyköping 2005, bland annat av vår nuvarande VD Jonas Ekegren. Vårt huvudkontor är beläget mitt i hjärtat av Nyköpings sport och evenemangsliv på Rosvalla Nyköping Eventcenter. Härifrån sköter vi all drift och teknisk utveckling samt hjälper våra kunder med support via vårt callcenter.

Bolagets styrelse består av ordförande Jonas Mårtensson samt ledamöterna Theodor Jeansson, Urban Johansson och Ulf Adelsohn. Transtickets ägs av bolagets VD Jonas Ekegren, Alted, Danvic samt av Ulf Adelsohn och Urban Johansson.

Vi på Transticket har levererat biljett- och CRM-system sedan 2005 åt arrangörer inom sport, kultur och evenemang. Vi har erfarenhet från implementering av över 50 system till både stora och små arrangörer – från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Detta har gett oss stor erfarenhet i olika kunders behov och förutsättningar. Vi jobbar med så kallade white-label lösningar, vilket gör att alla våra kunder säljer sina biljetter via sina egna kanaler, med sina egna varumärken exponerade.