Transticket AB

Transticket tecknar avtal med ytterligare två idrottsföreningar!

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2013 09:55 CEST

Transticket tecknar avtal med ytterligare en hockeyklubb!

Vi är stolta över att kunna presentera ytterligare ett samarbete med en toppklubb i hockeyns division 1. Denna gång är det Kallinge-Ronneby (KRIF) som valt Transticket som leverantör.

- Samarbetet kommer att ge KRIF möjligheten att utveckla sin service mot både privatpersoner och företagare, säger Transtickets VD Jonas Ekegren.

Tranticket kommer att leverera en komplett lösning för biljetter, abonnemang samt kringförsäljning. Lösningen kommer också att ge KRIF möjlighet att nyttja Transtickets mer avancerade funktionalitet via webben såsom exempelvis potter (digitala klippkort), dynamisk paketering, utbyggd självadministration, etc.

Arenans samtliga entréer kommer att datoriseras vilket ger klubben en förbättrad kontroll och utökad säkerhet. Lösningen är också utbyggnadsbar för framtida behov såsom exempelvis datoriserade försäljningsställen, restaurang, etc.

- Avtalet visar att vårt långsiktiga arbete med utveckling av systemplattformen och kringfunktionalitet ligger i linje vad marknaden efterfrågat, avslutar Jonas Ekegren.

Anrika H43 Lund väljer också Transticket!

Transticket tecknar ytterligare ett avtal med en elitidrottsklubb i Sverige. Denna gång har ett flerårigt samarbetsavtal tecknats med handbollsklubben H43, hemmahörandes i Elitserien.

De senaste två åren har vi tecknat ett flertal avtal med framförallt fotbolls- och ishockeyklubbar. Att H43 nu valt oss som leverantör visar än en gång på att vårt marknadsledande system passar lika bra oavsett vilken arenaidrott man talar om, säger Jonas Ekegren.

Vår målsättning med samarbetet med H43 är att öka deras intäkt per biljett samtidigt som funktioner i biljettsystemet avlastar deras interna administration, dvs. vi skapar en dubbel vinst för klubben, säger Transtickets försäljningschef Fredrik Ornstein.

Transticket levererar en arenalösning till H43 som inkluderar en komplett uppsättning av webbtjänster; lösbiljetts- och abonnemangsförsäljning (statiska och dynamiska paket), potter (digitala klippkort), addonförsäljning, plus mycket mer. Självklart inkluderar också lösningen flera systemmoduler för administration, inpassering, kassaklient, crm, m.fl.

Transticket välkomnar både H43 och Kallinge-Ronneby som nya samarbetspartners.

För mer information – kontakta:

Jonas Ekegren (VD, Transticket)
jonas@transticket.se, 0702 - 44 56 46

Fredrik Ornstein (försäljningschef, Transticket)
fredrik@transticket.se, 0703 - 00 16 05

Transticket bildades i Nyköping 2005, bland annat av vår nuvarande VD Jonas Ekegren. Vårt huvudkontor är beläget mitt i hjärtat av Nyköpings sport och evenemangsliv på Rosvalla Nyköping Eventcenter. Härifrån sköter vi all drift och teknisk utveckling samt hjälper våra kunder med support via vårt callcenter.

Bolagets styrelse består av ordförande Jonas Mårtensson samt ledamöterna Theodor Jeansson, Urban Johansson och Ulf Adelsohn. Transtickets ägs av bolagets VD Jonas Ekegren, Alted, Danvic samt av Ulf Adelsohn och Urban Johansson.

Vi på Transticket har levererat biljett- och CRM-system sedan 2005 åt arrangörer inom sport, kultur och evenemang. Vi har erfarenhet från implementering av över 70 system till både stora och små arrangörer – från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Detta har gett oss stor erfarenhet i olika kunders behov och förutsättningar. Vi jobbar med så kallade white-label lösningar, vilket gör att alla våra kunder säljer sina biljetter via sina egna kanaler, med sina egna varumärken exponerade.