Transticket AB

Transticket växer med Superettan i fotboll

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 10:01 CET

Transticket är mycket glada över att kunna presentera ytterligare ett avtal inom elitidrotten. Samarbetet med Östersunds FK bygger på långsiktighet, där Transticket levererar ett komplett arenasystem.

- Östersunds FK är en spännande förening som satsar på bred front. Det är väldigt smickrande för oss att de dels väljer Transticket som leverantör av biljett- och inpasseringslösning, men också ser möjligheterna med vår kompletta arenalösning, säger Jonas Ekegren VD på Transticket.

Lösningen ger besökaren en ökad valmöjlighet gällande försäljningskanaler av biljetter och säsongskort. Besökaren kommer framöver att kunna köpa sina biljetter via bland annat webb, mobil, callcenter, lokala ombud och självklart traditionellt vid arenan. Biljettförsäljningen vid arenan kommer också att centraliseras för ökad säkerhet och kontroll. Inpasseringen kommer att ske elektroniskt för att förbättra flödet och säkerheten, samtidigt som detta också ger möjligheter till uppföljning.

Föreningens ambition är att redan från start implementera vårt system för paketering av flera olika artiklar på ett och samma kort/biljett (fancards). Bland annat så kommer man att nyttja systemet i restaurangen med kreditfunktionen för att skapa ett snabbare flöde, vilket ger ökade intäkter. Lösningen är också förberedd för att i framtiden även implementeras i exempelvis kiosker och souvenirförsäljning.

- Östersunds FK är en spännande förening. Vi försöker alltid att tänka utanför ramarna. Transtickets biljettsystem där man smidigt kan integrera andra funktioner som att förbeställa mat eller att handla supporter tröjor passar väldigt bra in i vårt sätt att tänka. Vi gillar flexibla lösningar som snabbt går att förändra. Precis som Transtickets biljettsystem säger Lasse Landin kanslichef Östersunds FK.

- Även om föreningen är ny aktör i Superettan, så har man kommit väldigt långt i sitt arbete för att ge både företag och privatpersoner ökad service. Jämtkraft Arena är en fantastisk arena med många möjligheter för framtiden, där Transticket med sitt system kan bidra med mycket, avslutar Jonas Ekegren.

För mer information – kontakta:
Jonas Ekegren (VD Transticket)
jonas@transticket.se, 0702 - 44 56 46

Fredrik Ornstein (försäljningschef Transticket)
fredrik@transticket.se, 0703 - 00 16 05

Lasse Landin (kanslichef Östersunds FK)
lasse.landin@ostersundsfk.se, 063 – 12 85 70

Transticket bildades i Nyköping 2005, bland annat av vår nuvarande VD Jonas Ekegren. Vårt huvudkontor är beläget mitt i hjärtat av Nyköpings sport och evenemangsliv på Rosvalla Nyköping Eventcenter. Härifrån sköter vi all drift och teknisk utveckling samt hjälper våra kunder med support via vårt callcenter.

Bolagets styrelse består av ordförande Jonas Mårtensson samt ledamöterna Theodor Jeansson, Urban Johansson och Ulf Adelsohn. Transtickets ägs av bolagets VD Jonas Ekegren, Alted, Danvic samt av Ulf Adelsohn och Urban Johansson.

Vi på Transticket har levererat biljett- och CRMsystem sedan 2005 åt arrangörer inom sport, kultur och evenemang. Vi har erfarenhet från implementering av över 50 system till både stora och små arrangörer – från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Detta har gett oss stor erfarenhet i olika kunders behov och förutsättningar. Vi jobbar med så kallade white-label lösningar, vilket gör att alla våra kunder säljer sina biljetter via sina egna kanaler, med sina egna varumärken exponerade.