erika tubbin

trassliga minnen från Norrköping, Stockholm och Paris

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2013 21:09 CET

erika tubbin bygger vidare på kollektion HIDDEN IN THE TREES som dök upp på prov under hösten 2012. Här bjuds på en blandning av natur, arkitektur och trassel. Kända och okända byggnader från Norrköping, Stockholm och Paris med den gemensamma nämnaren att de fångat Erikas formintresserade öga och fastnat på bild i mobilkameran som ständigt ligger redo i handen. Fotona bearbetas och mixas med bilder av grenverk och blommor och läggs mot formgivarens typiska trassliga streck. Moderna souvenirer eller bara snygga mönster - mottagarens situation och smak bestämmer helt vilket.

Mönstren finns bl a på brickor, magneter och kapsylöppnare. Produkterna presenteras på Stockholm Furniture Fair den 5-9/2 2013 där erika tubbin är en av formgivarna i gästutställningen Designboom Mart (monter AG:45).

För mer information, produktlån och pressbilder kontakta Erika Tubbin på 070-6423028 eller via epost erika@erikatubbin.se. Klicka här för att se mer på hemsida.

trasslig design
inredningsdetaljer | smycken