Travellink

Travellink affärsresor blir Egencias förlängda arm i Norden

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 11:05 CEST

Travellink affärsresor och Egencia har inlett ett samarbete gällande internationellla företagskunder.

Travellink affärsresor är ledande i Norden gällande bokning av resor på internet. Travellinks  kunder har marknadens högsta andel bokade affärsresor online vilket bidrar till höga besparingar, ökad kontroll och tillgänglighet dygnet runt för kunderna.

Egencia är världens 5:e största affärsresebyrå och ägs av Expedia Inc. Egencia fokuserar på samma sätt som Travellink på att leverera en professionell företagsservice via internet. Egencia har idag egen verksamhet i USA, Kanada, Frankrike, Tyskland och England och partners i närmare 30 länder.

”När vi möttes och började diskutera ett samarbete så slogs vi båda av hur lika vi var. Våra liksom Egencias kunder bokar upp mot 80% av sina resor på Internet. Vi har samma synsätt gällande kundservice- där teamet är detsamma oavsett om kunden vill ha supporthjälp eller bokningshjälp för att stärka relationen men också ett sätt att öka användandet av Internet tjänsten.

Vi ger också våra kunder en möjlighet till uppföljning genom väl utvecklade statistik rapporter och account management. – säger Nordisk försäljnings. och marknadschef Bodil Månsson på Travellink affärsresor.

Samarbetet kommer att innebära att Travellink affärsresor är Egencia’s partner i Norden – dvs Egencia kan erbjuda service i Norden för globala konton och Travellink affärsresor kan erbjuda service globalt genom Egencia för sina Nordiska konton. Det kommer vara Travellinks Internettjänst, anpassad till Nordiska förhållande, som erbjuds till Egencias kunder i Norden berättar Stephan Balon, Director Global Alliance EMEA.

Egencia har redan ett flertal globala konton med verksamhet i Norden, där implementering påbörjats hos Travellink affärsresor.

För mer information:

Bodil Månsson,  Travellink Affärsresor

Nordisk försäljnings- och marknadschef
Mobil: +46 73 773 60 16

E-post: bodil.mansson@travellink.com

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Travellink är idag Nordens ledande internetresebyrå med tillgänglighet 24 timmar om dygnet alla dagar. Företaget bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Travellink är en fullservice resebyrå med ett brett utbud från 500 flygbolag, 60 000 hotell och 50 hyrbilsföretag. Travellinks har tre affärsområden; Travellink affärsresor, Travellink privatresor och Travellink Konferens & Event.