Una promotion

Tre artister bjuder på Svensk Afton i Berlin

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2009 15:40 CEST

Mona Nylin, Mattias Gejrot och Thomas Denver Jonsson bjuder på Svensk Afton i Berlin 30/4

Konstnärinnan och singer / songwritern Mona Nylin från Väse utanför Karlstad har än en gång återvänt till Berlin för spelningar. Den 30/4 spelar hon på en "Svensk afton" på Studio Zehn tillsammans med Mattias Gejrot och Thomas Denver Jonsson.

- Vi är tre artister som gör en "Svensk afton" på Studio Zehn i Pankow berättar Mona Nylin. Thomas Denver Jonsson besöker Berlin och jag kontaktade lite olika spelställen för att höra om de var intresserade av konceptet. Mattias Gejrot, vissangare och latskrivareingår också i teamet och vi kommerbjuda på både svensk och engelsk repertoar.

Mona Nylin är konstnärinnan och låtskriverskan som besitter en röst av guld. Hon skriver personliga låtar som är storslagna i sin enkelhet. 2006 släppte hon ep:n "Child of God", spelade på TV4 Nyhetsmorgon , intervjuades i musiktidningen Groove och Muzic.se skrev "Det är som en ande vilar över hennes röst, som det blöder poesi i hennes ord, i hjärtat, i musiken och kanske rent av bor det en Gud någonstans inom henne. "Child of God" är som ett tempel. Ögonblicken av när morgonsolens ljus tränger in genom kyrkfönstren. Ljudet innan klockorna slår. Sekunderna innan döden." Sedan dess har hon framförallt spelat utomlands, på scener i bla New York och Berlin. Som musikaliska referenser nämner hon Joni Mitchell och Emmy-Lou Harris. Och Stevie Wonder för känslan i rösten och kärleken i hjärtat. Mona spelar alla instrument själv och i studion jobbar hon impulsivt och improviserar fram arrangemangen. Och fler och fler hittar Monas musik - hennes My Space sida är välbesökt. Den värmländska publiken har säkert hört hennes duett med Leif Nahnfeldt "Tiden står still" från projektet Orrholmsmusiken som legat etta på värmlandstoppen i P4 under våren. Här i Sverige kan vi närmast se henne i Aula Magna på Universitetet i Karlstad den 16 maj kl 16.00.

Lyssna på en av Sveriges absolut bästa röster: www.myspace.com/monanylin