Bamba AB

Tre barn och en 16 mil lång resa – på sparkcykel!

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 11:26 CEST

En gigantisk utmaning och sommarlovets stora äventyr väntar de tre syskonen Wiggo 12 år och Nova och Elton 10 år. De ska åka och hälsa på morfar som bor 16 mil bort – på sparkcykel.

Det hela började som ett vad med morfar: Är det möjligt att sparka sig från familjens hem i Mölndal till morfar i Götene på endast två dagar? Utrustade med tre Yedoo-sparkcyklar från Bamba.se är de tre syskonen övertygade om att ”allt” är möjligt och i morgon den 3 juli sparkar de igång sin resa.

Hela familjen har engagerat sig i projektet och förberedelserna har varit minutiösa. Hemmagjorda energikakor är bakade, påsar med nötter och torkad frukt fixade, färdrutten är analyserad och lämpliga tältplatser för övernattning är lokaliserade. Mamma Sara, pappa Daniel och lillebror Levis ansvarar för servicebilen med de övriga förnödenheter som kan behövas under äventyret, som till exempel kylväskan med kallt vatten att släcka törsten med.

Wiggo, Nova och Elton är alla laddade inför sommaräventyret. Nova ser fram emot tältnatten, Elton hoppas att löpturerna med mamma ska ge honom lite extra ork och Wiggo längtar tills de kommer fram till morfar.

För Bamba.se var det självklart att man ville vara med och hjälpa barnen klara utmaningen. ”Vi hörde talas om det här projektet och tyckte det var kul att de ville använda Yedoo-cyklar från oss på Bamba”, säger Fredrik Bergman, en av grundarna till Bamba.se. ”I en tid när många oroar sig över att barn blir allt mer stillasittande tycker vi att det är både viktigt och kul att lyfta fram att barn faktiskt utmanar sig själva - och till och med gör saker de flesta vuxna aldrig skulle komma tanken på att göra”.

Onsdag den 3 juli kl 07:00 lämnar de tre Mölndal för den långa resan till Götene. Wiggo, Nova och Elton kommer att ha en egen blogg och du kan även följa deras spännande resa på Bamba.se's Facebooksida https://www.facebook.com/pages/Bambase/102954496418395?fref=ts

För mer information kontakta: Fredrik Bergman, Bamba.se, fredrik.bergman@bamba.se, 0723-001006

Bamba.se är en del av Adlibrisgruppen och är en av Sveriges snabbast växande leksaksbutiker på nätet. Utmärkelsen Årets-e-handlare Barn och familj 2011 och 2012 av PriceRunner visar att kunderna uppskattar Bamba.se för dess produktutbud, konkurrenskraftiga priser, snabba och säkra leveranser samt personliga service.