Sport Performance Center

Tre guld till västeråsare på karate SM

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2013 22:40 CET

Två Västeråsare tog tre prestigefulla guld vid karate-SM som gick av stapeln i Ystad i helgen.

Edis Sabic som gjorde debut i seniorklassen efter sju månaders frånvaro från tävling på grund av skador tog guldet från fjolårets vinnare i en av mästerskapets bästa matcher. Peyman Simaei från Göteborg klassas inte bara som en av de bästa i Sverige i klassen -67 kg, utan han är också flera år äldre än Edis och nästan 15 centimeter längre.

Edis avgjorde finalen med en hög spark när det var sju sekunder kvar av matchen. Han låg under med 4-6 innan han satte sparken och fick tre poäng. Poäng som gjorde att han numera kan titulera sig svensk mästare.

-  En helt obeskrivlig känsla, beskriver Edis vinsten.

En annan västeråsare som gjorde bra presationer på SM var Ahmed Al-Wandi. Han briljerade med att ta guld i både lagtävlingen för herrar och i mixlag och slog på vägen flera nuvarande och före detta medaljörer.

Bland annat slog Ahmed Celal Celepli, silvermedaljör i år och guldmedaljör förra året i klassen +84 kg, på mindre än en minut.

I lagtävlingen tävlar klubbarna med tre deltagare som tävlar en och en mot varandra och de med flest poäng totalt vinner. Mixtävlingen fungerar likadant med undantaget att laget består av tre herrar och två damer.

Sport Performance Center sysslar med träningskonsulting för idrottare, motionärer, föreningar och företag bestående av personlig träning, träningsplanering, föreläsningar, fystester samt coachning.

Sport Performance Center hjälper allt från motionärer som vill genomföra sitt första marathon till privatpersoner som vill gå ner i vikt samt elitidrottare som vill prestera bättre intrenationellt.