Svenska Ishockeyförbundet

Tre Kronor i samarbete med NIVEA For Men

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2009 13:31 CET

NIVEA For Men är ny nationell partner till Svenska Ishockeyförbundet.

Med Peter Forsberg och Markus Näslund på Elitserierinkarna, OS i Kanada och VM i Tyskland blir 2010 ett spishett hockeyår.

Lagom till årsskiftet har NIVEA For Men klivit in som nationell partner till Tre Kronor med NIVEA For Men ”New Energy Q10”-sortimentet nedpackat i hockeytrunkarna.

Stort fokus kommer för den sportintresserade under 2010 års första månader att hamna på ishockeyn. Tre Kronor reser till Kanada som regerande OS-mästare, Forsberg & Co spelar Elitseriehockey och jakten på nya blågula framgångar i Stanley Cup samsas som vanligt med VM. VM som denna gång spelas i Tyskland.

− NIVEA For Men är ett mycket spännande tillskott bland våra samarbetspartners. Jag ser fram mot vårt nya samarbete, säger Jörgen Lindgren, generalsekreterare hos Svenska Ishockeyförbundet.

− Vi har internationellt mycket goda erfarenheter med kopplingen NIVEA For Men och sport. Att välja hockeyn och Tre Kronor som plattform för i första hand butikskommunikation och event känns helt rätt ur alla perspektiv, säger Lotta Metin, produktchef Beiersdorf.

För eventuella frågor ring:

Jörgen Lindgren, Svenska Ishockeyförbundet, 08 – 449 04 34, mobiltel: 070 – 445 04 34

Lotta Metin, Beiersdorf, Tel: 031-7990800

SVENSKA ISHOCKEYFÖRBUNDET