Ving Sverige AB

Tre romantiska saker att göra med din partner i Dubai

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2016 15:42 CEST

I en stad som Dubai där det mesta är spektakulärt finns det såklart upplevelser som sätter lite extra guldkant på en romantisk stund med din partner. Vings citykorre Areni Ararat tipsar om tre romantiska upplevelser.

Hot Air Balloon Ride

Att stiga upp i gryningen kanske inte låter så frestande på semestern men i Dubai är det värt det. Särskilt om man får sväva i en luftballong i soluppgång med gyllene ökensand under fötterna. Har man tur får man syn på ökengaseller och kameler.

Pierchic

På med spenderbyxorna när du besöker denna restaurang. Pierchic ligger på en pir, därav namnet, med fin havsutsikt och är perfekt om man är ute efter en romantisk atmosfär. Detta är en finrestaurang med fokus på fisk- och skaldjur. På menyn finns bland annat belugakaviar, ostron, krabba och hummer. Inte helt otippat sägs restaurangen inneha rekord för flest frierier i Dubai. Piechic har öppet för lunch, brunch och middag. Här finns även en trevlig bar samt en lounge.

Ökensafari med övernattning

Det finns inget mer romantiskt än att sitta vid en brasa medan man njuter av en måltid med sin partner, och det under en stjärnfylld himmel. Det finns ett antal företag som erbjuder övernattning i öknen. De erbjuder jeeptur mellan sanddynorna, magdans, hennamålning, kamelridning, skidåkning i sanden och middagsbuffé under stjärnorna.

Vings Dubai
Ving erbjuder flexibla reguljärflygspaket till Dubai året runt. I Dubai kan Ving erbjuda 48 hotell, fördelade på de fem resmålen Deira, Bur Dubai, Downtown Dubai, Jumeirah Beach och Jebel Ali. http://www.ving.se/forenade-arabemiraten/dubai

Läs fler tips från Areni Ararat här: http://www.ving.se/forenade-arabemiraten/dubai/dubai-guide

Prisexempel:
Flyg t/r Stockholm – Dubai med Norwegean, avresa 12 januari 2017. Boende 4 nätter i dubbelrum för 2 vuxna på Citymax Bur Dubai VVV, Bur Dubai, från 4571 kr per person inkl frukost.

Foto: Ted Lindholm

Önskas ytterligare information, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel. 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.