Serendipity Ixora AB

Tre Serendipity-medarbetare bland årets supertalanger

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2013 15:17 CET

I dag släppte Veckans Affärer listan över Sveriges främsta supertalanger 2013. Serendipity, som genom åren satsat på att anställa unga entreprenörer till nyckelpositioner inom sina portföljbolag, erhöll tre av 101 platser.

Listan över landets supertalanger utgörs av exceptionella personer under 40 år som bedöms utifrån kriterierna: kunskap, prestation, drivkraft, trend, personligt varumärke och framtidspotential. Från Serendipity-koncernen finns tre personer på listan. Dessa är Amin Omrani (30 år), Fredrik Svedberg (32 år) och Kamjar Hadjabdolahi (30 år).

– Alla tre är väldigt ambitiösa och drivna medarbetare som inte räds utmaningar och som arbetar hårt för att nå uppsatta mål. Naturligtvis är det kul och inspirerande att de uppmärksammas för sina prestationer, säger Ashkan Pouya Styrelseordförande Serendipity Innovations.

Ashkan Pouya tillhör själv en av flera från Serendipity-koncernen som tidigare fått utmärkelsen årets supertalang. Även Saeid Esmaeilzadeh vd för Serendipity Innovations, Nina Bake vd för Episurf Medical och Erik Björkegren vd för IRRAS har varit med på listan.

– För oss är det viktigt att arbeta med duktiga människor. När vi rekryterar sätter vi stort fokus på att personen är utmaningsdriven och vågar utforska nya marker.  Det har bidragit till en kreativ miljö med en naturlig mångfald där vi idag på vårt huvudkontor har en bred spridning av olika nationaliteter, allt från Sydafrika och Kina till Colombia och Ryssland, säger Saeid Esmaeilzadeh vd för Serendipity innovations.

Presentation av de tre Serendipity-medarbetare som fått utmärkelsen Supertalang 2013:

Amin Omrani 30 år, vd för Abera Bioscience och Vice President of Business Development på Serendipity Innovations.

Amin Omrani har en utbildningsbakgrund som industriell ekonom och har grundat och drivit flera teknikbolag i rollen som vd. Bakom sig har han en elitidrottskarriär med landslagsplats och flera SM-guld i Judo. Idag arbetar Amin som vd för Abera Bioscience, ett biotech-bolag som utvecklar nya vaccin baserade på egenutvecklad teknologi. Han är också Vice President of Business Development på Serendipity Innovations och ansvarar för bolagets investerarrelationsfrågor.
....................................................................................................

Fredrik Svedberg3

Fredrik Svedberg 32 år, vd för Diamorph

Fredrik Svedberg har examen i teknik och ekonomi från Lunds Tekniska Högskola och Lunds Handelshögskola. Han började på Diamorph år 2009 och tillträdde som vd 2010.  I dag är han koncernchef för bolaget som totalt anställer närmare 300 personer utspridda över huvudkontoret i Stockholm, filialer runt om i världen och på Diamorphs produktionsanläggningar i Tjeckien och England. Fredrik är även styrelseledamot i flera av Diamorphs dotterbolag.

kamjar svartvit1 280x280

Kamjar Hajabdolahi 30 år, vd för Serendipity Professionals

Kamjar har en Master of Law (LL.M) från Uppsala universitet och en bakgrund inom affärsjuridik, affärsutveckling och som entreprenör. Han har grundat och varit vd för flera nystartade företag inom HR, IT och försäljning. Förutom sin vd position på Serendipity Professionals som arbetar med kompetensförsörjning och bolagsutveckling bygger Kamjar en innovativ verksamhet med nya koncept inom Corporate Finance.

För mer information, vänligen kontakta:

Omid Ekhlasi, Chief Communications Officer Serendipity Innovations

Tel: +46 (0) 735-25 25 09, e-mail: omid@sdip.se