Bergslagens Destilleri i Örebro

Tre små gummor, snaps från Nora.

Pressmeddelande  •  2012-03-16 07:30 CET

Bergslagens destilleri släpper nu sin första egna snaps från destilleriet i Nora. Det är den eget kryddade snapsen ”Tre Små Gummor” som kommer att finnas på Systembolaget i Nora, Lindesberg och Örebro från fredag 16 mars.

Bergslagens Destilleri ska i första hand tillverka single malt whisky men eftersom whisky ska lagras i minst 3 år på ekfat så vill vi erbjuda marknaden produkter som kan tillverkas och säljas direkt.

- Det känns inspirerande att ta fram en egen snaps. Vi vill jobba vidare på den kalastradition som sedan länge finns i Bergslagen, säger VD Mats Lihnell

Snapsen har en väl balanserad kryddning av kummin och kommer att passa perfekt in på årets påskbord. Bakom receptet står Master Blender Ola Lindberg med över 30-års erfarenhet från branschen. Första upplagan av Tre Små Gummor är begränsad till 1200 flaskor och inledningsvis finns den bara på de tre närmsta Systembolagen men från 26 mars kommer den finnas att beställa från hela landet.

Bergslagens Destilleri ligger i Nora där man i huvudsak ska tillverka maltwhisky. Just nu färdigställs byggnationen av destilleriet som kommer att bli en destination för whiskyupplevelser. I samma lokal som destilleriet finns det bland annat en whiskybar, restaurang, besökcentra, shop och en konferensavdelning som öppnar inom kort för besökare, för mer info se vår hemsida.

Länk till etikett: http://www.bergslagensdestilleri.se/wp-content/uploads/2012/03/TSM.pdf
Länk till logga: http://www.bergslagensdestilleri.se/wp-content/uploads/2012/03/Bergslagens-Destilleri.jpg

Kontakat oss för fler bilder och info

Mats Lihnell, CEO, 0708-235682, mats@bergslagensdestilleri.se
Patrik Axelsson, Sales Manager, 0733-189000, patrik@bergslagensdestilleri.se

Bergslagens Destilleri är ett destilleri Nora, vi ska tillverka och sälja maltwhisky. Just nu färdigställs byggnationen av destilleriet som kommer bli en destination för whiskyupplevelser. I samma lokal som destilleriet kommer det bla. finnas whiskybar, restaurang, besökcentra, shop och konferensavdelning.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom