Billberg Entertainment Ltd

Tre stjärnor och lika många musikstilar möts i låten Shine on like a Star. (Therése Neaimé,Doggelito och Dilyar)

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2019 15:55 CEST

Spotify
Shine on like a Star
Tre stjärnor och lika många musikstilar möts i låten Shine on like a Star
                                        Global utgivning den 30 April 2019

– Det är en internationell låt om världen idag där tre olika artister med helt olika stilar möts i en salig blandning, säger Dogge Doggelito.

Låten är ett mångkulturellt projekt där Dogge Doggelito rappar, den svensk-libanesiska artisten Therése Neaimé sjunger på engelska och Hunermend Dilyar sjunger på kurdiska och spelar Oud.

– Låten handlar om hur alla vill styra dig och påverka dig och att det är dags att tänka själv och Shine on like a star, säger Therése Neaimé.

Det var när de tre stjärnorna sammanstrålade under en Mångfaldsfestival i Märsta som de bestämde sig för att göra något tillsammans. I låten har alla tre bidragit med sitt unika sound utifrån sina olika bakgrunder.

– Låten är som mosaiken av mångfald i Sverige. De olika musikstilarna berikar varandra och ger ett vackrare resultat – på samma sätt som att en färg är fin, men flera färger gör en hel regnbåge, säger Hunermend Dilyar.

Hunermend Dilyar är en internationellt erkänd kurdisk-svensk sångare och musiker som turnerar världen över. Han har släppt fem egna plattor och är även sångare och musiker i George Graham Orchestra. Han arbetar för integration i samarbete med David DJ Maytan.

Therése Neaimé är artist och skådespelare med svenska och libanesiska rötter. Hon har gett ut tre skivor och två EPs och har turnerat världen över. Hon har nått stora framgångar i Mellanöstern såväl som i USA och Europa. Hon föreläser om utanförskap och att ha ett ben i två kultur.

Dogge Doggelito (Douglas León) är artist, skådespelare och författare med svenska och venezuelanska rötter. Han är före detta medlem och frontfigur i The Latin Kings och har även gett ut fyra soloplattor. Han arbetar sedan mitten av 1990-talet mot utanförskap och rasism och föreläser om mångfald och integration.

For more information contact us at billberg.entertainment@gmail.com