Phosworks Digital Ideas

Tre Telly Awards till Phosworks

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2013 10:53 CEST

Phosworks har återigen tagit hem vinster i den internationella filmtävlingen Telly Awards. Den här gången blev det två priser för en filmproduktion för GE och produkten Äkta Pure. Där gavs priser för bästa foto och bästa film i sin genre. Det andra priset gick till en produktion för varumärket Småland. Filmen har producerats på uppdrag av reklambyrån Hill Marketing.

Telly Awards grundades 1979 och är världens främsta utmärkelse för TV, reklam- och videoproduktioner. Vinnare av priset representerar det bästa arbetet producerat av de mest respekterade reklambyråerna, produktionsbolagen och TV-stationerna för film och video från hela världen.

Phosworks AB har under 18 års tid levererat uppdrag till läkemedelsindustrin, turism, tv/datorspel och flera andra branscher. Phosworks har sitt säte i Uppsala med 44 stycken heltidsanställda konsulter, och med kontor i Los Angeles och Stockholm. Phosworks skapar och underhåller avancerade webblösningar, producerar multimediala presentationer och filmproduktioner. Kunderna är bl.a. Electronic Arts, SVT, Tengbom Arkitekter, ATG, Destination Uppsala, Q-Med, GE Healthcare, KRAV, Svenska kyrkan, Uppsala Universitet, Budweiser, Trailerpark L.A. m fl. Phosworks har av tidningen Dagens Industri blivit utsedd till ”Gasell 2009” och ”Gasell 2010”. Phosworks har även blivit utsett till ”Superföretag” av Veckans Affärer. Phosworks har under de senaste åren vunnit priser som FWA, Svenska TV-priset Kristallen, Gold Camera i U.S. Film festival, Telly Awards. http://www.phosworks.com