Trelleborg AB

Trelleborgs förvärv av Chase Walton Elastomers slutfört

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2005 09:00 CEST

Trelleborgs förvärv av verksamheten i Chase-Walton Elastomers Inc. har nu slutförts.
Chase-Walton Elastomers designar, utvecklar och tillverkar polymera komponenter i silikon huvudsakligen för flygindustrin samt medicinteknik- och bioteknik. Chase-Walton har en årlig omsättning om cirka 100 MSEK och cirka 110 anställda vid två tillverkningsenheter i Hudson, Massachusetts, USA.

Chase-Walton Elastomers Inc. integreras fullt ut inom Trelleborg Sealing Solutions nuvarande globala verksamhet.

För ytterligare information kontakta Trelleborg AB:s informationsdirektör Mikael Byström, 0410 –
670 37 alt.0708 – 55 21 69 eller biträdande informationsdirektör Viktoria Bergman 0410-670 94, alt. 0708-47 57 33.

Trelleborg är en global industrikoncern vars ledande positioner baseras på avancerad polymerteknologi och djupt applikationskunnande. Vi utvecklar högpresterande lösningar som tätar, dämpar och skyddar i krävande industriella miljöer. Trelleborgkoncernen omsätter cirka 23 miljarder kronor och har cirka 22 000 anställda i 40 länder. Koncernen består av fem affärsområden: Trelleborg Automotive, Trelleborg Wheel Systems, Trelleborg Engineered System, Trelleborg Building Systems och Trelleborg Sealing Solutions. Trelleborgaktien är sedan 1964 noterad på Stockholmsbörsens A-lista. www.trelleborg.com