Transportföretagen

Trelleborgs Hamn nominerad till Pegasuspriset

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 09:15 CEST

Trelleborgs Hamn är nominerad till Pegasuspriset. Vinnaren koras den 3 juli kl 12:30-13:00 i samband med Almedalsveckan, Hamngatan 3 i Visby.

Trelleborgs Hamn har nominerats till Pegasuspriset, TransportGruppens miljöpris. Med Pegasuspriset vill TransportGruppen visa på goda exempel på det arbete för minskad miljöpåverkan som görs inom transportnäringen. Ambitionen är att lyfta fram hur företagen jobbar aktivt och målmedvetet med att minska den direkta och indirekta miljöpåverkan från sin verksamhet.

Trelleborgs Hamn har nominerats för att man med ett offensivt miljöarbete på bred front visar att man tar miljöarbetet på allvar. Övriga nominerade företag är ICA och Taxi Stockholm.

Tidigare vinnare är: Varbergs Hamn (2012), Maersk Line (2011), Taxi Stockholm och Taxi 020 (2010), Göteborgs Hamn (2009) och Renova (2008).

För mer information kontakta: Ebba Fredin, pressekreterare: 0730-447120 eller ebba.fredin@transportgruppen.se

Läs mer om Pegasuspriset på transportgruppen.se

TransportGruppen är en gruppering inom Svenskt Näringsliv för åtta arbetsgivar- och branschförbund i Transportnäringen. Vi ger råd och stöd i arbetsgivarfrågor och folkbildar om transporternas betydelse för näringsliv och samhälle, tillväxt och välfärd. Våra åtta förbund har drygt 11 300 medlemsföretag med runt 160 000 anställda.