Kvinnligatalare.se

Trend-event lyfter de viktigaste konsumentbeteendena 2010

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 11:01 CET

Hur tänker dina kunder egentligen? Hur tajmar man en trend affärsmässigt? Och hur möter man som företag den största trenden konsumentmakten? På onsdag den 3 februari håller Beautiful Business Event ett kvällsevenemang med tema Trend på So Stockholm i Kungsträdgården.

Daniel Salzer, trend- och affärsstrateg på Trendethnography ger oss en högaktuell trendrapport och avslöjar de viktigaste konsumentbeteendena under 2010. Vad är en trend på "pappret" och vad är det egentligen vi gör, köper och betalar för?

Moderator för kvällen är Johanna Ögren som har grundat och utvecklat tre bloggar att bli störst i Sverige inom sina områden (Bokhora, Fashionista och Lilla Gumman). Johanna är även teknikexpert på SVT och har samma kväll möjlighet att ta hem Stora Bloggpriset för tekniksajten Lilla Gumman.

Den folkkära skådisen Pia Johansson berättar om hur man förnyar sig själv efter 30 år i samma bransch och om hur trender speglar sig i teatern. Entreprenören Kristina Lindhe som har grundat framgångssagan Lexington Company tipsar om hur man bygger ett varumärke som står sig starkt i en trendkänslig bransch.

Datum: onsdag 3 februari
Tid: kl. 18-21 (dörrarna öppnas kl. 17.30) Paus cirka 19.30
Plats: So Stockholm, Jussi Björlings Allé 5, Kungsträdgården

Läs mer på http://www.driftig.nu/event