Iomega

Trend Micro ger mervärde till Iomegas externa hårddiskar

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2010 13:43 CET

Ett samarbete mellan Trend Micro och Iomega, ett EMC-företag och en global ledare inom datalagring, gör att Trend Micros säkerhetsprodukter kommer att medfölja vid köp av Iomegas externa hårddiskar.

Köpare av Iomegas externa hårddiskar kan välja mellan ett gratis abonnemang av programmen Trend Micro Internet Security för PC eller Trend Smart Surfing för Mac. Samarbetet kring Trend Micros säkerhetsprodukter gör att Iomega kan erbjuda en överlägsen kombination av virusskydd och fysisk livslängd hos hårddisken.

– Säkerhetsprodukterna från Trend Micro är ett mycket bra tillägg och ger mervärde till våra kunder vars datorer och lagrade data får ett ännu bättre skydd. Trend Micros produkter skyddar Iomegas kunder mot både skadlig kod, spam, bots, reklamprogram, hackare och identitetsstöld, säger Jonathan Huberman, VD för Iomega och EMC:s avdelning för produkter för konsumenter och småföretag.

Trend Micro Internet Security för PC och Trend Smart Surfing för Mac kommer att bli en del av Iomega Protection Suite som erbjuds tillsammans med Iomegas hårddiskar: de portabla hårddiskarna Iomega Prestige och Iomega eGo samt de externa hårddiskarna Iomega Prestige, Iomega eGo och Iomega UltraMax.

Som medföljande komplement till Iomegas hårddiskar erbjuder Iomega Protection Suite en lösning för både backup och antivirusprogram. Detta ger användare ökat skydd för lagrade bilder, video, musik och andra filer. Med tillägget av Trend Micro Internet Security kommer Iomega Protection Suite att innehålla:

• Ett abonnemang på Trend Micro Internet Security för PC eller ett 12-månaders abonnemang på Trend Smart Surfing för Mac.
  • Iomega v.Clone: skapar en virtuell kopia av datorns samtliga innehåll (OS, email, filer, program) som sparas på en USB-hårddisk. Innehållet blir tillgängligt på i princip vilken dator som helst som USB-hårddisken ansluts till och alla genomförda ändringar synkas automatiskt med huvuddatorn när hårddisken återansluts.
  • Iomega QuikProtect: backupprogram för enkel schemalagd säkerhetskopiering av hårddiskar samt nätverksuppkopplade lagringsenheter (för Windows och Macintosh)
  • EMC Retrospect Express eller Express HD: säkerhetskopiering för all information på hårddisken inklusive applikationer och inställningar (för Windows och Macintosh).
  • MozyHome Online Backup: Bekväm onlinetjänst för säkerhetskopiering med 2 Gigabytes gratis lagring (obegränsad lagring för cirka 35 SEK /månad). MozyHome Online service gör det möjligt att ytterligare lagra din allra viktigaste information från vilken dator som helst med internetuppkoppling.

Samtliga program i Iomega Protection Suite är tillgängliga för nedladdning för nya ägare av externa hårddiskar från Iomega.

Tillgänglighet
Trend Micro Internet Security och Trend Smart Surfing beräknas bli tillgängliga som en del av Iomega Protection Suite i slutet av januari 2010 på ställen som säljer externa hårddiskar från Iomega. Kunder aktiverar och laddar ner abonnemanget till sin dator från produktwebbsidan för Iomega Protection Suite.

Iomega Protection Suite: http://protection-suite.iomega-web.com/

För mer information vänligen kontakta:
Magnus Erlandsson
Regional Manager Nordic Iomega
E-post: erlandsson_magnus@iomega.com

Om Iomega
Iomega Corporation, dotterbolag till EMC Corporation med huvudkontor i San Diego, är en världsledande aktör inom innovativ lagring och nätverkssäkerhetslösningar för små och medelstora företag samt konsumenter. Företaget har sålt mer än 400 miljoner digitala lagringslösningar sedan starten 1980. Idag inkluderar Iomegas produktportfölj branschledande lösningar för nätverkslagring, externa hårddiskar, samt produkter med företagets prisbelönta teknik för portabel lagring - Iomega REV för backup och arkivering. För att ta reda på mer om Iomegas digitala lagringsprodukter och företagslösningar, vänligen gå till www.iomega-europe.com. Återförsäljare av Iomegas produkter finns på www.iomega.com/ipartner.