Csrguiden

Trenderna i mode- och livsmedelsbranschen som räddar världen

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 08:35 CET

Snart lanseras alldeles färska trendrapporter inom CSR (Corporate Social Responsibility) för mode och livsmedelsbranschen.Trendrapporterna syftar till att på ett informativt och inspirerande sätt ge företag och organisationer underlag för att kunna utveckla sitt miljöarbete och sociala ansvarstagande.

Trendrapporterna kommer att innehålla konsumentbeteenden och preferenser, ny forskning, ansvarsfulla företagsexemempel, nya innovationer etc inom området och specifika branscher. Genom att kartlägga dessa områden hoppas CSRguiden kunna bistå med matnyttig information kring utvecklingen inom området samt hur aktuella trender tenderar att utvecklas.

Att hålla sig uppdaterad av utvecklingen och dess trender ger företagen bättre möjlighet till ett mer effektivt och ansvarsfullt arbete i praktiken och som en bieffekt av detta, en möjlighet att stärka varumärket kring dessa frågor.

"Vi har fått frågan av flera av våra kunder varför vi inte producerar sammanställda rapporter och analyser med bas i den omvärldsbevakning vi bedriver. I och med att vi ständigt urskiljer nya konsumtionsmönster och affärsstrategiska trender inom området så valde vi att se det som ett komplement till vår befintliga kärnverksamshet. Vi börjar med de branscher vi i dagsläget kan bäst; mode- och livsmedelsbranchen, säger Madeleine Rosberg som är initiativtagare till den nya satsningen.

För mer information kontakta:

Stephanie Persson
stephanie@csrguiden.se
08-55110199

CSRguiden Sverige AB är en fullservicebyrå inom CSR (Corporate Social Responsibility). Vi bistår våra kunder med information, inspiration och koordination i deras arbete mot ett hållbart företagande. Omvärldsbevakning samt att bidra till engagemang genom sin kommunikation är några exempel på vad vi gör under dagarna. Läs mer om oss på www.csrguiden.se