Jabra

Trendiga trådlösa lurar - Jabra Move Wireless

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2014 07:31 CEST

Nu blir det enklare än någonsin att gå över till trådlösa lurar. Jabra lanserar Move Wireless, lurar som är lätta, enkla att använda och prisvärda. De återger musik med djupt och klart ljud utan att några sladdar är i vägen.

Move Wireless-lurarna har skandinavisk design och är tillverkade i rostfritt stål. Lurarna är tåliga, lätta och bekväma med ställbara öronkuddar. De finns i färgerna koboltblått, cayennerött eller svart. Batteritiden är hela åtta timmar.

Lurarna kopplas enkelt till mobilen med hjälp av en röst som guidar. Inget trassel alltså för att kunna lyssna trådlöst på musik. Till Jabra Move Wireless finns också en sladd som kan kopplas in i flyplanets underhållningssytem.

Move Wireless ingår i Jabras utbud av trådlösa hörlurar - lurar med hög kvalitet från ett märke med lång erfarenhet av ljudprodukter.

Ca pris inkl moms: 900 kr

Jabra Move Wireless lanseras i Sverige under oktober 2014.

För mer information, kontakta: John Bäckström, nordisk försäljningschef, jbackstrom@jabra.com

Lennart Thulin, Presskontakt, lennart.thulin@norsholmen.se, tel: 0705-106 106.

Om Jabra och GN Netcom Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store Nord A/S (GN) – listat på NASDAQ OMX. Jabra har 925 medarbetare över hela världen och 2013 hade företaget en årsomsättning på 2612 miljoner DKK. Jabra är en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud av audioprodukter och audiolösningar. Under mer än 20 år har Jabra varit kända för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa headset, trådlösa högtalare samt högtalartelefoner som ger individer och företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet. Se även www.jabra.se

Om Jabra och GN Netcom

Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store
Nord A/S (GN) – listat på NASDAQ OMX. Jabra har cirka 925 medarbetare över hela
världen och 2013 hade företaget en årsomsättning på 2612 miljoner DKK. Jabra är
en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud
av audioprodukter och audiolösningar. Under mer än 20 år har Jabra varit kända
för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa
headset, trådlösa högtalare samt högtalartelefoner som ger individer och
företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet.

Se även www.jabra.se