Trendimport AB

Trendimport AB (publ) lanserar ny webbsida med tydligare varumärkesstruktur

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2010 14:02 CET

För drygt ett års sedan tillkänna gavs att Trendimport delar upp verksamheten i olika affärsområden. Detta för att säkerställa och utveckla bolagets expertis inom de olika verksamhetsområdena. Som ett led i detta lanseras nu en ny webbsida som ytterligare ska stärka varumärkena och marknadspositionerna för bolaget.

-       Vi känner oss mycket nöjda med denna lansering och att vi nu blir ännu mer tydliga mot marknaden i vår kommunikation. Under 2009 har vi genomfört en mycket lyckad omorganisation och konsolidering av bolaget och vi börjar nu se resultatet av detta. Affärerna har under de senaste månaderna kommit in i snabbare takt vilket är ett bevis på att vi är på rätt väg. Några exempel på detta är Bygghemma.se som tagit in både Bathlife och InVests i sitt sortiment. En annan lyckad satsning att nämna är Lifebike som lanserades med stor framgång förra sommaren, säger Mikael Kjellman, VD Trendimport.

För mer information kontakta:

Mikael Kjellman

VD, Trendimport AB (publ)

Tel: 08-522 168 00

mikael.kjellman@trendimport.se

Trendimport Gruppen omsatte ca 100 miljoner SEK 2009. Trendimport har haft en kraftig omsättningsökning varje år sedan starten 2003. Bolaget har ca 25st anställda fördelat i Sverige, Norge, Danmark och Kina. Idag kan du hitta Trendimports varumärken i Sverige, Norge, Danmark, Estland, Lettland, Nederländerna och Spanien. Information om bolagets respektive verksamhetsområden kan du hitta på webbplatserna: http://www.investliving.se/, http://www.tmsmotor.se/ , http://www.bathlife.se,  http://www.lifebike.se samt http://www.trendimport.se/trading