Promosalons Sverige AB

Trends, Innovations, Business & Events på EquipHotel 2016

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2016 10:05 CET

Läs hela presskommunikén här.

Trends, Innovations, Business & Events på EquipHotel 2016

I över 50 år har EquipHotel hjälpt den franska och internationella hotell- och restaurangbranschen att tolka tidens trender, upptäcka innovationer och främja kontakterna i branschen – allt med ett och samma mål: skapa nya lösningar och affärsmöjligheter för alla aktörer inom Hotell och Restaurang.

EquipHotel är en inspirationskälla för arkitekter, dekoratörer och designers från hela världen. Liksom hotell- och restaurangägare använder de mässans levande scenografier för att få inspiration till hur morgondagens hotell och restauranger ska fungera och se ut.

// Upplev EquipHotel 2016

• 360° perspektiv: 1 600 utställare – 30 branscher – 30 % internationella utställare.
  • Internationell plattform: 111 064 besökare varav 20 % internationella.
  • Affärskontakter: Networking och International Investors’ Club.
  • Events: 15 tävlingar i matlagning och design, 250 live events och demonstrationer.
  • Samlingspunkt : Ett nätverk av franska och internationella samarbetspartners och beslutsfattare.

Nyheter och trender: EquipHotel gör drömmen till verklighet med STUDIO16!

EquipHotel satsar friskt och bygger upp ett pop-up hotell i 3 våningar på över 4 000 m² mitt inne i hall 7. Den röda tråden är ”Out of the box!” som står för mod och nytänkande och som löper genom hotellets 5 temaområden: lobbyn, terrassen, mötes- och konferenslokalerna, hotellrummen samt restaurang och bar. EquipHotel visar framtidens hotell som en levande plats för möten, vila och avkoppling, med kundupplevelsen som den centrala punkten.

EquipHotel i korthet

Fackmässan EquipHotel organiseras av den ledande mässarrangören Reed Expositions, som står bakom en rad events inom hotell- och restaurangbranschen: EquipHotel Paris, Marocotel by EquipHotel, Marrakech Hospitality Style, Parizza, Sandwich & Snack Show, Japan Food Show och Vending Paris. Tillsammans samlar dessa mässor över 2 500 utställare och över 200 000 besökare.

EQUIPHOTEL : 6– 10 november 2016 i Paris, Frankrike

För mer information, kontakta gärna mässans representant i Sverige:

Promosalons Sverige AB

E-mail: sweden@promosalons.com