Panasonic Nordic AB

Trendsäkert hemmabiosystem från Panasonic

Pressmeddelande   •  Maj 19, 2003 14:46 CEST

Systemet SC-ST1 är något helt nytt på hemmabiomarknaden. Med sin sofistikerade stil och, framför allt, sina fantastiska ljud- och bildegenskaper kommer detta hemmabiosystem snabbt att bli en storfavorit. Systemet är utformat för att matcha Panasonics plasmaskärmar, vilket ger en komplett och genomtänkt totallösning. Det kan också användas som ett stilfullt hemmabiosystem tillsammans med en vanlig TV, eller till och med helt fristående, som en verklig raffinerad inredningsdetalj med extrem formgivning.

Med sin stilrena, vertikala formgivning sticker det här innovativa systemet verkligen ut på hemmabiomarknaden. Inga hyllor behövs eftersom systemet är helt fristående och därmed mycket utrymmeseffektivt. Systemet levereras med fyra smala, pelarformade högtalare som kan användas monterade till full eller halv höjd, eller till och med lossas från foten för att monteras på väggen.

ST1 har 500 watt total uteffekt och dekodrar för de tre största surroundljudformaten – Dolby Digital, Dolby Pro-Logic och Digital Theatre Sound (DTS). DVD-spelaren är kompatibel med DVD Audio DVD-RAM och det går också att spela upp CD-R/RW, WMA och MP3. Systemet är också försett med en 200 watts (RMS) subwoofer för fantastisk ljudåtergivning och djupa, vibrerande bastoner.

Förutom fantastiskt ljud och en imponerande design erbjuder det här hemmabiosystemet också en rad attraktiva funktioner. Den digitala AM/FM-tunern är försedd med RDS och en lång rad olika förinställda kanaler för att underlätta för radiovännerna. Det finns en digital ingång för Dolby Digital 5.1, en komponentvideoutgång samt progressiv scan (NTSC).

Med detta hemmabiosystem får du inte vara den allra senaste och bästa tekniken, du får den också i en vacker och stilfull design i svart och silver. Systemet kommer i juni och har ett ca-pris på SEK 16.000.

För vidare information kontakta:

Panasonic Sverige
Jenny Nilzon
Box 6060, 141 06 Kungens Kurva
Tel: 08-680 26 00, 070-277 26 52
E-mail: jenny.nilzon@panasonic.se

Panasonic Danmark
Birgitte Mader
Ejby Industrivej 1, 2600 Glostrup
E-mail: bm@panasonic.dk

Panasonic Norge
Helge Rose
Skårersletta 50, Postboks 324, 1471 Skårer
E-mail: helge.rose@panasonic.no

Företagsinformation
Matsushita Electric Industrial Co. Ltd är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter med framträdande varumärken som Panasonic, National, Technics och Ramsa. Företaget omsätter totalt 600 Mdkr. och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt och Paris.

Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som omsätter 2 miljard SEK per år och har ca 140 anställda. I Sverige, Norge och Danmark marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, HiFi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter.