Lifecap AB

Trendsättare först ut i Sverige med kvalificerade caseholders i kvalitetssäkrat program.

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2009 21:29 CEST

Redan idag arbetar tre caseholders i Life CaP Centrets regi, berättar Jörhan Pienitzka, programanansvarig, caseholder och terapeut. Vill du veta mer? Kontakta Jörhan, 08-54595943 eller jorhan@lifecap.se . Jörhan menar att det är tidskrävande att få fram nya caseholders. Det snabbaste sättet är, enligt Jörhan, att rekrytera personer med genuin erfarenhet av ledarskap och en coachbakgrund till en fördjupad terapeutisk utbildning med processinriktning.

Gaya Pienitzka, Vd och terapeut med inriktning relationer, berättar att utbildningen till caseholder i nuläget inte är formaliserad. Hon säger, att personer som har erfarenhet av ledande befattningar i näringslivet, och som har de personliga egenskaper som behövs, handplockas bland Life CaP Centrets terapeutelever. De tränas individuellt parallellt med terapeutstudierna. Life CaP Centret överväger att erbjuda en exklusiv caseholder utbildning till en liten grupp handplockade personer med egen ledarerfarenhet med start i januari 2010.

Life CaP Centrets verksamhet är kvalitetssäkrad enligt ISO 9001:2000. Förutom att arbeta i individuella program och tillhandahålla caseholders, erbjuder Life CaP Centret bl.a. terapeututbildningar, ledarträningsprogram, relations, kvinno- och livskvalitetskurser. Vårt syfte är att hjälpa människor att må bättre i olika skeden av livet. Här arbetar ett nätverk av olika kompetenser och vår önskan är att förebygga dåligt mående. Vi är religiöst och politiskt oberoende.

Life CaP har även en jourtelefon som bemannas av utbildad terapeut med tystnadsplikt. Slå en signal till 0900-107 10 10 (samtalet kostar 15 kronor per minut).

Elin Thimon

Marknadsavdelningen, Life CaP Centret Lindormsnäs AB