Trigono AB

Trigono distribuerar telekommunikationslösningen Moteo

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2006 08:57 CET

Lund, 13 november 2006 – Den mervärdesskapande programvarudistributören Trigono blir skandinavisk distributör för telefonilösningen Moteo utvecklad av telekomföretaget Exsero. Moteo är en PC-programvara som kopplas till mobiltelefonen och utgör en komplett telefonilösning. Moteo finns i två versioner, dels som telefonväxel för mobiltelefoni (Moteo Telefonist), dels som ett mycket kraftfullt affärsverktyg (Moteo Affärsverktyg).

”Vi på Trigono såg direkt en potential i Moteo, en produkt som gör att det mindre företaget kan komma igång på 10 minuter med sin växel till ett pris under 5000 kronor. Det är en innovativ produkt i all sin enkelhet och vi förväntar oss att med rätt budskap till marknaden kunna skapa goda affärer för såväl Exsero som våra återförsäljare. Produkten är lätt att använda och man erbjuds ett komplett paket med mjukvara, USB-telefon och headset. Det är helt enkelt bara att köra igång!”, säger Christer Eriksson, affärsutvecklingschef på Trigono.

Moteo som telefonistapplikation
Med Moteo som mobil växel är det enkelt för vem som helst inom organisationen att oavsett tid och plats hantera vanligt förekommande växeluppgifter som att skicka vidare samtal, ta meddelanden osv. Genom Moteos sätt att fungera erhålls ett obegränsat antal anslutningar och utgående linjer, vilket ger växeln en mycket hög kapacitet.

Moteo som affärsverktyg
Med affärsverktyget Moteo är det lätt att kontrollera och hålla alla bollar i luften, eftersom all kommunikation samlas på ett och samma ställe. Alla kontakter organiseras och sparas, vilket ger snabb tillgång till all information som sagts eller skickats.
En avancerad kontakthantering möjliggör att användare kan välja att ringa mottagaren alternativt skicka e-post eller SMS – oavsett teknik så registreras kommunikationen som en händelse i kontaktloggen.

”Vi ser Trigono som en intressant partner, med sin vana att distribuera mjukvara. Speciellt intressant är Trigonos stora nätverk av återförsäljare både i Sverige och i övriga Skandinavien” säger Håkan Jeppsson, vd på Exsero. ”Vi ser stora möjligheter med det kompletta Moteo-paketet, där allt som kunden behöver ingår. Att distribuera mjukvara och hårdvara tillsammans erbjuder intressanta möjligheter och ökar kundnyttan” menar Håkan Jeppsson.

Pris och tillgänglighet
Exsero Moteo (för Windows 2000/XP) har ett beräknat cirkapris på 4950:- exkl moms och finns bl a att köpa genom Dustin, 08-553 44 553, www.dustin.se

Om Exsero
Exsero är en ledande leverantör av lösningar för kontorsbaserad mobiltelefoni som skapar en komplett mobil telekommunikationsmiljö för företag av alla storlekar.
Företaget är även en av pionjärerna inom trådlösa marknadsundersökningar och erbjuder SMS-baserade verktyg för kortare svarstid och ökad svarsfrekvens, vilket gör datainsamlig både snabbare och effektivare.
Exseros programvarulösningar förenklar och effektiviserar mobiltelefonin och man erbjuder kunder världen över helt ny funktionalitet för mobiltelefoner. För mer information om företaget, se: www.exsero.se

Om Trigono
Trigono marknadsför och distribuerar flera av marknadens mest efterfrågade programvaror för bland annat grafik, digital video, säkerhet,webbdesign samt databas- och informationshantering på Internet. Affärsidé: ”Med oöverträffad kunskap om marknaderna, affärsprocesserna och nyttan med de programvaror vi distribuerar ska Trigono bidra till att åstadkomma maximal utväxling i verksamheten för leverantörer, återförsäljare och slutkunder”. Trigono har tjugotalet anställda och finns representerat i Sverige, Norge och Danmark. Huvudkontoret finns i Lund. Företaget grundades 1986. För mer information, se: www.trigono.se