Trio AB

Trio får licensorder för mobilitet i befintlig telefonilösning – värde närmare 1 MSEK

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2005 10:05 CEST

Trio har fått en order från en ledande nordisk teleoperatör för att komplettera en befintlig PBX-installation med avancerad och kostnadseffektiv integration av mobiltelefoni. Ordervärdet är närmare 1 MSEK.

”Alltfler större kunder känner behov av att komplettera sina traditionella telefonilösningar med avancerat stöd för mobila telefoner”, säger Michael Stubbing, divisionschef på Trio Enterprise. ”Samtidigt vill man dra nytta av befintliga investeringar i telefoni och infrastruktur.”

Lösningen baseras på Trio Present ASG Connection, som integrerar mobila anknytningar i en IP- eller fast telefonilösning och möjliggör för telefonisterna att hålla samma höga servicenivå oavsett om medarbetaren nås på sin mobil eller sin fasta anknytning. Inom detta område erbjuder Trio en av marknadens mest avancerade och kostnadseffektiva lösningar för fullt integrerade system.

För ytterligare information kontakta:
Anders Leideman, VD Trio AB, tel. +46 (0)8 457 3018

Om Trio:
Trio utvecklar system för företagstelefoni som ökar den interna effektiviteten, förbättrar kundservicen och ökar kontrollen över telefonikostnaderna. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två operativa divisioner: Mobile Office Division och Enterprise Division. Mobile Office Division tillhandahåller produkter inom Trio Mobile Office som erbjuder en fullständig eller successiv övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Bland kunderna märks flera ledande mobiloperatörer. Enterprise Division arbetar med integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering inom produktområdet Trio PresentOffice, samt lösningar för kundtjänstsystem inom produktområdet Trio Televoice. Integrerad telefoni innebär att fast-, mobil- och IP-telefoni knyts ihop till ett enda virtuellt telefonisystem. Kundtjänstsystemet innefattar flexibla call- och contact centers, interaktiva talsvarssystem som bank-på-telefon och taligenkänning. Cirka 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag.
Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com