Trio AB

Trio i avtal med Kriminalvårdsverket avseende 8 000 anknytningar

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2003 10:09 CEST

Trio har erhållit en order via sin partner Dotcom Solutions AB gällande Kriminalvårdsverket. Ordern avser leverans av ett komplett hänvisningssystem med röstbrevlådor för ca 8 000 anknytningar. Data- och telekommunikationen för Kriminalvårdsverkets 150 fängelser, häkten och frivårdskontor i hela landet samordnas i ett gemensamt nät. Ordern avser även utbildning av systemet för telefonister samt projektstöd.

Trio PresentOffice 3.2 är ett komplett hänvisningssystem med stark integration mot ledande växelleverantörer där några av de mest eftertraktade funktionerna är röststyrd hänvisning, en kvalificerad telefonistfunktion, operatörsoberoende mobilintegration, dynamisk företagskatalog, avancerad röstbrevlåda, integration med kalendersystem och samlad meddelandehantering. Trio PresentOffice 3.2 är designat för medelstora och stora företag med tonvikt på användarvänlighet och hög driftsäkerhet.

"Trios lösning ger Kriminalvårdsverket ett mycket effektivt och framtidssäkert telefonisystem som kan utökas att också omfatta integration med mobil telefoni.", säger Sverker Hannervall, VD för Trio.

"Ett så här stort system kräver ett mycket gott samarbete mellan leverantörerna. Affären har möjliggjorts genom att det strategiska samarbetet mellan Trio, Alcatel och Dotcom fungerar väldigt väl", säger Mikael Ekman, Country Manager, Alcatel eND i Sverige.

"I detta mycket komplexa system var Trios produkter en viktig delkomponent och de som passade bäst in på Kriminalvårdverkets framtida krav på hänvisningssystem och röststyrd hänvisning", säger Thomas Ericsson, Distriktschef, Dotcom Solutions AB i Linköping.

För ytterligare information kontakta:
Sverker Hannervall, VD, telefon 0730-66 88 23

Om Trio
Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com