Trio AB

Trio lanserar två nya produkter i samband med Networks Telecom '03

Pressmeddelande   •  Sep 23, 2003 09:01 CEST

I samband med mässan Networks Telecom '03 den 23-25 september lanserar Trio version 3.2 av samtals- och meddelandesystemet Trio PresentOffice samt Trio SmallOffice, ett hänvisningssystem riktat mot mindre företag med upp till 250 användare.

Trio PresentOffice 3.2 är ett samtals- och meddelandehanteringssystem där några av de mest eftertraktade funktionerna är hänvisning, talad hänvisning, en kvalificerad telefonistfunktion, mobilintegration, dynamisk företagskatalog, röstbrevlåda, integration med kalendersystem och samlad meddelandehantering. Den nya versionen erbjuder fullt och uppdaterat stöd för PBX-plattformar och integration med externa system, såsom kalenderkopplingar.

"Den nya versionen av Trio PresentOffice erbjuder fördelar i drift, installation och underhåll vilket gynnar såväl slutkunder som partners och vi känner att vi kan erbjuda ett marknadsledande system med alla de funktioner som marknaden efterfrågar", säger Sverker Hannervall, VD för Trio.

Trio annonserar idag också Trio SmallOffice för Alcatel OmniPCX Office som är ett komplett hänvisningssystem för företag med upp till 250 användare. Systemet erbjuder likvärdig funktionalitet för de mindre företagen som Trio PresentOffice erbjuder företag med stora växlar.

" Trio SmallOffice är ett prisvärt erbjudande mot de mindre företagen som får ett mycket kvalificerat hänvisningssystem till konkurrenskraftigt pris", säger Sverker Hannervall, VD för Trio.

För ytterligare information kontakta:
Sverker Hannervall, VD, telefon 0730-66 88 23
Om Trio
Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com