Trio AB

Trio ny applikationspartner inom Alcatels partnerprogram

Pressmeddelande   •  Sep 25, 2003 09:09 CEST

Trio är ny applikationspartner inom Alcatels partnerprogram AAPP. Hänvisnings- och meddelandesystemet Trio PresentOffice har testats och verifierats med Alcatel Omni PCX 4400 och har efter godkännande erhållit status av s k Alcatel Compliant Application.

AAPP, Alcatel Application Partner Program omfattar stöd för utveckling, verifiering och marknadsföring av produkter som kompletterar Alcatels Omni produktfamilj. Produkter som godkänts inom AAPP kan marknadsföras som Alcatel Compliant Application och innebär att produkten har testats tillsammans med Alcatels produkter.

"Alcatel är en växande modern växelplattform som Trio vill satsa på och det innebär en stor trygghet för kunden att Trio PresentOffice har testats framgångsrikt mot Alcatels produkter", säger Sverker Hannervall, VD för Trio.

"Trio och Alcatel har tillsammans en stor installerad kundbas på den viktiga nordiska marknaden. Detta fördjupade samarbete i respektive bolags partnerprogram stärker båda parter", säger Mikael Ekman, Country Manager, Alcatel eND i Sverige.

För ytterligare information kontakta:
Sverker Hannervall, VD, telefon 0730-66 88 23

Om Trio
Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com

Om Alcatel
Alcatel designar, utvecklar och producerar end-to-end kommunikationslösningar som ger operatörer, tjänsteleverantörer och företag möjlighet att överföra all slags information till alla typer av mottagare i hela världen. Alcatel är en ledande leverantör av tele- och nätverksutrustning, och företagets produkter och lösningar spänner över fiberoptiska nätverk, fasta telenät, trådlösa mobilnät och bredbandslösningar. Med utgångspunkt från Alcatels lösningar kan Alcatels kunder fokusera på att skapa och driva optimala företagsmodeller. Alcatel verkar i mer än 130 länder och hade 2002 en omsättning på EUR 16,5 miljarder.