Trio AB

Trio och Telecom Norge tecknar partneravtal

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2003 11:41 CEST

Trio Norge har tecknat partneravtal med Telecom Norge A/S (TCN), ett företag som grundats av Norges tio främsta före detta Alcatel- återförsäljare. TCN är en "Alcatel Certified Premium Business Partner" som projekterar, säljer och förser Alcatel med sin voice-plattform och andra voice- och datarelaterade produkter på den norska marknaden.

TCN-grupperingen med 60 anställda och 15 års erfarenhet av telefoniprodukter har ett rikstäckande samarbete inom kompetensbyggande och utveckling och blir med detta avtal en certifierad Trio-partner med ett totalansvar for Trio Present Office mot slutkunder som omfattar försäljning, installation, utbildning, service och support.

"TCN har redan slutit flera kontrakt med Trios produktportfölj och vi förväntar oss att avtalet med TCN genererar fler order till Trio redan i år. Med TCN som partner har Trio möjlighet att nå ett stort antal kunder med behov av att öka effektiviteten och kundservicen i företag", säger Sverker Hannervall, VD för Trio .

"Det är en fördel för oss att ha Trios produkter som en del av vår totala portfölj inom informations- och kommunikationsteknologiska lösningar. Vi är glada för avtalet och ser fram emot ett samarbete med Trio", säger Edgar Aukan, på TCN"

Trio PresentOffice är marknadens mest kompletta system för samtals- och meddelandehantering. Det integrerar fast telefoni, med mobiltelefoni, IP- telefoni, talsvar och e-post. Trio PresentOffice erbjuder en global nåbarhet och ökar därför både servicegraden utåt mot kunderna och den interna effektiviteten i ett företag.

För ytterligare information kontakta:
Sverker Hannervall, VD, telefon 0730-66 88 23
Bård Gundersen, Country Manager, Trio Norge A/S telefon +47 67 83 00 82 Edgar Aukan, TCN telefon + 47 71 56 69 30

Om Trio
Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com

Om TCN:
TCN är ett företag med geografiskt spridda kompetenser och resurser som består av 60 anställda med 15 års erfarenhet av telefoniprodukter. TCN har etablerat ett starkt alternativ för rikstäckande Alcatel-kunder och har starkt fokus på tele- och datakommunikationsverksamhet mot B2B, mellanstora och stora verksamheter.