Trio AB

Trio tecknar avtal med Vodafone Sverige om cirka 1,0 Mkr

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2004 09:07 CEST

Trio har tecknat en order värd 1,0 miljon kronor för utökad användande av Det trådlösa kontoret, Vodafone Sveriges lösning för mobila kontor på den svenska företagsmarknaden.

Ordern baseras på Trio Mobile Office, ett koncept för mobiloperatörer som gör det möjligt för kunderna att helt gå från fast till mobil telefoni. Det trådlösa kontoret är en del i Vodafone Sveriges portfölj av mervärdestjänster till sina företagskunder.

”Vi på Trio gläds med Vodafone Sverige åt de framgångar de har haft med mobila kontorslösningar. Den här ordern visar ytterligare hur intresset och vikten av Trios lösningar har ökande betydelse för att nå den så viktiga företagsmarknaden", säger Michael Stubbing, t.f. VD för Trio.

Trio Mobile Office erbjuder en övergång från fast till mobil telefoni, antingen direkt eller successivt. Trio Mobile Office abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och installeras av Trio som nyckelfärdiga lösningar i operatörernas nät.

För ytterligare information kontakta:
Michael Stubbing, T.f. VD för Trio, telefon +46 730 66 88 35

Om Trio
Trio utvecklar system för företagstelefoni som ökar den interna effektiviteten, förbättrar kundservicen och ökar kontrollen över telefonikostnaderna. Ca. 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks flera ledande mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som erbjuder en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som erbjuder integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com