Trio AB

Trio tecknar nytt avtal avseende Trio Mobile Office

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2003 10:08 CEST

Trio har tecknat avtal med en mobiloperatör om Trios mobila kontorslösning Trio Mobile Office. Trio Mobile Office installeras i kundens mobiltelefonnät under hösten.

Målgruppen för det mobila kontoret är företagskunder. Dessa kan då välja att endast använda mobiltelefoner och får ändå tillgång till full växelfunktionalitet med bl a en avancerad telefonistarbetsplats. Det är en heltäckande mobil lösning för alla anställda inom ett företag.

"Detta avtal visar att Trio fortsätter att vara framgångsrika inom företagstelefoni och vi ser detta som en kvittens på Trios position som ledande leverantör av mobil företagstelefoni för mobiloperatörer", säger Sverker Hannervall, VD på Trio.

För ytterligare information kontakta:
Sverker Hannervall, VD Trio telefon 0730-66 88 23

Om Trio
Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks flera ledande mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem som flexibla call och contact center, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com